HTML

Graf von Monte Wehro - Königswerk Óraklub

Ez a blog egy klub, ahová azokat várom, akik Königswerk, vagy Graf von Monte Wehro órát, órákat vásároltak, viselik és szeretik ezeket az órákat. Afféle márkaklubnak szántam, ahová természetesen azok is csatlakozhatnak, akik másféle órákat kedvelnek, hiszen van közös, mégpedig az órák szeretete. Úgy vélem, nagyon sokféle érdekes dologról írhatunk, megoszthatjuk a tapasztalatainkat egymással.

Friss topikok

  • Dörmögő_Dömötör: @kakaszem: Szia! Sosem volt reklám a blog. Szerettem volna egy klubot összehozni. Ma már nincs is ... (2016.07.22. 15:57) Mennyit is ér egy Königswerk óra?
  • Dörmögő_Dömötör: @kakaszem: Nincs az órákban sem a Made in Germany, sem a Made in China felirat sehol, pedig minden... (2016.07.22. 15:53) Königswerk és Graf von Monte Wehro
  • Dörmögő_Dömötör: @porter01: Az ügyeidet azzal intézd, akivel üzletet kötöttél! Rágalmazásnak ezen a blogon helye ni... (2014.08.12. 08:05) Königswerk - A pontos óra a jó óra
  • Dörmögő_Dömötör: @Kertesi: Szia! Sajna, elég régen volt, hogy beléptem ide. Amióta Königszeit/Fogarasi úr kevésbé a... (2014.07.07. 11:42) Monte Wehro Director of Time
  • Dörmögő_Dömötör: Pff neki! Miről beszéltek? Königszeit elérhetetlen? (2014.04.21. 20:36) Egy elveszett levél

Linkblog

Egy elveszett levél

2011.09.07. 17:58 Dörmögő_Dömötör

Érdekes levelet hozott a villanypostás a GVMW kft. óráival kapcsolatban. Úgy véltem, hogy a blogmotor küldte automatikusan, ahogyan szokta amikor új bejegyzés érkezik, ezért csak átfutottam és töröltem, hiszen úgyis olvasható a blogon. Nos, tévedtem. Kérem a küldőt - neo(?) -, hogy legyen szíves küldje el újra a levelet, hogy érdemben válaszolni tudjak. A tartalomra emlékszem, de a mellékelt igen hosszú három linkre érthető módon nem.

Köszönettel: D. D.

Végre sikerült megtalálnom "customrobi" új karóráját a gyártó weboldalán! :) Itt van.  Szép, egyedi darab.

37 komment

Címkék: 5 new brad movement

A bejegyzés trackback címe:

https://montewehro.blog.hu/api/trackback/id/tr423209472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

t-neo 2011.09.08. 20:06:16

Kedves Dörmögő_Dömötör!

Valamiért én sem találom a lavelet, de ha emlékszel rá talán nem is lesz szükség az újra begépelésre. A kérdésem annyi lett volna, hogy véleményed szerint nincs-e valami turpisság a kérdéses hasonló órákkal. A két márka amit nagyon hasonlónak találtam Orkina és Kronen&Söhne néven fut, ja és mindkettő Honkongi. Továbbra is nagyon szépnek találom a GVMW órákat, de ez a vásárlásban kissé elbizonytalanított. A linkeket mellékelem:

www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=ks&_sacat=31387&_dmpt=UK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL&_odkw=or&_osacat=31387&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

www.ebay.co.uk/itm/AUTOMATIC-Mens-VAAN-KONRAD-35-Jewel-OPEN-HEART-Watch-/350085477049?pt=UK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL&hash=item5182b872b9

www.ebay.co.uk/itm/NEW-Mens-Automatic-Mechanical-Leather-Watch-Tourbillion-/260849943519?pt=UK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL&hash=item3cbbde43df

www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=orkina&_sacat=31387&_dmpt=UK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL&_odkw=auto&_osacat=31387&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Köszönettel
t-neo

Chilly 2011.09.08. 22:48:43

Kicsit más, de persze a témához is kapcsolódik...
Most vásároltam a Vaterán, egy Königswerk Skiron Diamanten férfi karórát, aminek a belseje citromsárga. A vásárlás körülményeire most nem térnék ki, viszont azt azért megemlítem, hogy a képeken nagyon szép, karakteres órának látszik a szerkezet, mégis, amikor kézbevettem már tudtam, hogy nem erre számítottam.
Az előzményhez hozzátartozik, hogy kb. 3 éve vettem, szintén a Vaterán, egy Rodenstein órát, ami meglepően súlyos darab, tele van fémmel, jó nehéz.
Na ehhez képest a Königswerk órája tényleg csak egy divatóra, mert a súlyából és a használhatóságából ítélve csak az idő/dátum mutatására képes.
A lünetta olyan mintha.... de persze ezen sem forgatható, viszont a sok szám legalább egy komoly óra benyomását kelti.

n1.vatera.hu/photos/4d/0f/1f75_1_big.jpg
Üdv,
Chilly

t-neo 2011.09.12. 21:12:58

Kedves DD!

Vártam a visszajelzést, de eddig nem érkezett. Lehet, hogy én nem csináltam jól valamit? Viszont találtam egy újabb érdekes honlapot, melyből kiderül, hogy a gvmw órák jó minőségű kínai órák, közük sincs németországhoz:

www.mvltrade.hu/chinawatches.htm

t-neo

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2011.09.14. 18:07:39

@Chilly:

Szia! Az órád minden funkciója kell működjön, kivéve a lünettát, ami lényegében egy logarléc és közelítő számításokat végezhet vele, aki ért a logarléc használatához. Az órád mutatja a másodpercet, a percet, az órát, a hét és a hónap napjait, továbbá a segédszámlapon 24 órás kijelzés a napszakot is. Az óra stopperként és sebességmérőként is működik.
Egyetértek veled, divatórák, hiszen nem egy vagyonba kerülnek, de azért tartós és pontos működésre számíthatsz, na meg a két év garancia sem kutya, ha a GVMW kft-től vásároltad. Viseld egészséggel és ne bosszankodj.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2011.09.14. 18:38:19

@t-neo:

Üdvözöllek t-neo! Sajna, rengeteg dolgom akadt és egy kicsit elhanyagoltam a blogot.
Elöljáróban annyit, hogy nem vagyok sem órás, sem órakereskedő, csak órakedvelő. :)

Figyelmesen megnéztem a linkeket, amiket mellékeltél az elveszett levélben és itt is. Nos, kétségtelenül van hasonlóság a különféle márkaneveken futó és a Vaterán a GVMW kft által forgalmazott óramodellek között a formavilágukat illetően, ugyanakkor meggyőzősésem, hogy a formatervezést más és más csapat végzi.
Ami az órák belsejét illeti, ahoz szét kellene szerelni az órákat, hogy a szerkezetet tanulmányozni lehessen. Ilyet nem végeztem, sem órással nem bontattam meg a szerkezetet, hiszen nem volt rá szükségem, a másféle modellekből - a linken látható órákból - pedig nekem nincs a birtokomban a példány. Még az is elképzelhető, hogy az órák belső szerkezete nagyjából megegyezik, ami se nem csoda, se nem csalás, mert hasonló funkciók hasonló szerkezeteket eredményeznek. Minőségi különbség a külső és a belső kidolgozást, a megmunkálás pontosságát illetően lehet közöttük akkor is, ha történetesen ugyanaz a gyártó készíti az óraszerkezeteket de más piaci igényekre.
Nem tudom, hogy az órák melyik része ténylegesen hol készül. Ehhez meg kellene bontani a szerkezetet, mert a kínai bizony a világon mindenbe belevési, felönti, rányomja, hogy Made in China, akkor is, ha ez nem látszik kívülről. Ez a szép szokása csak akkor marad el, amikor tudatosan hamisít valamilyen márkát.
Én azt vallom, hogy egy órának kétféle értéke van. Van egy használati értéke, ami jelen esetben az, hogy óra, többfunkciós időmérőként működő szerkezet. Ezek az órák teljesen megfelelnek erre a célra. Van egy másik érték is, amit az óra anyagi megjelenése, márkája, külseje képvisel. Ez a két érték együtt jelenik meg, amikor eldönti valaki, hogy kell-e neki az adott óra, avagy sem. Úgy gondolom, hogy a GVMW kft. órái, vagyis a Königswerk és a Graf von Monte Wehro órák esetében ez a két érték arányban van egymással, s ennek megfelelően alakult ki a piaci áruk is. A magam részéről továbbra is vásárolni fogok ezekből a modellekből, amennyiben lesz közöttük olyan, amely megfelel az elvárásaimnak, mert nem mindegyik modell tetszik. Azt hogy milyen órát vegyél, magadnak kell eldöntened. A hivatkozott modellekre vonatkozóan jók a tapasztalataim és a forgalmazónak jók a referenciái.
Felvetetted a tourbillon járatú karórákat. Nos, erről is pár szót. Amikor a mechanikus óra gátszerkezete működik, akkor egy vékony spirálrugó hol összehúzódik, hol kitekeredik egy kicsit. A rugó spirál formájából következik, hogy eközben egy picit elmozdul a gátszerkezet súlypontja és ez hatással van a lengésidőre, vagyis a járás pontosságára. Ez a jelenség a hosszú ideig azonos helyzetben tartott óráknál jelentkezik észrevehetően - ha nincs műszered, amivel ezt mérni tudod . Az ilyen óra jellemzően a zsebóra, vagy asztali, vagy más, stabil helyzetben működó óra. Ezt a problémát oldotta meg Tourbillon, amikor egy karusszeljáratba építette a billegőt, mert a szerkezet körbeforog és kiegyenlíti ezáltal a súlypont változásainak a káros hatását. Karóra esetében, amit rendszeresen viselnek, erre lényegében nincsen szükség, pusztán luxus, mert bonyolítja az óra szerkezetét és persze, jól megdrágítja. A más márkájú tourbillon óraszerkezetekre is áll, hogy hasonló funkció hasonló szerkezetet eredményez.
Annyit még, hogy manapság ritka az a gyártó, aki saját fejlesztésű óraművet készít, inkább megveszi az erre szakosodott üzemek szerkezeteit és beépíti az alkalmas tokba. Ilyen üzemek vannak Ázsiában, de máshol is, s egyáltalán nem ritkaság, hogy egy üzemben készül a méregdrága és a bóvli szerkezet.
Kicsit hosszú lett, de remélem, hogy segítettem valamelyest.

Üdvözöl: D. D.

wilhelmis 2011.10.04. 04:11:34

Miként lehet az,hogy a GVMW 5 egy az egyben vagyis 100% ban ugyan az mint a Magyarnak mondott Astron 5757-1. Az egyik Német a másik Magyar ???.. Semmi sem az már aminek látszik.!A GVMW 5. 22ezer az Astron 36 ezer.Mellesleg nekem is van egy GVMW 5 -órám kitünően működik semmi okom nincs rá panaszkodni, príma óra.Kínai ez mind úgy vélem ,még a Rolex 116505 ös Daytona is ( rose gold 8 milláért )Már azt sem hiszem el amit kérdeznek...

aszkund 2012.01.05. 13:55:55

Sziasztok és BUÉK, hiszen még belefér a nyolc napba!
A Königswerk (6 db) és Montewehro(2) márkájú óráim beszerzése óta eltelt már több mint egy év.
Úgy gondolom, hogy ez az idő már alapja lehet egy minden tekintetben autentikus véleménynek, ezért nagyon röviden leírom az órákkal kapcsolatos tapasztalataimat.
Kezdem azzal, hogy hasonlóan pontos óráim ezt megelőzően még nem voltak, pedig van a birtokomban nagyon drága svájci férfi karóra is.
A Königswerk és Montewehro órák nagyon nagyon pontosnak bizonyultak. Tíz-tizenöt napos hordás alatt tapasztaltam 1-2 másodperces eltérést az etalon időhöz képest.(A méregdrága svájci órám ezalatt az idő alatt 10-15 másodpercet sietett.)
Az órákhoz adott nemes acél, vagy valódi bőr szíjak ugyanolyan magasfényűek mint egy évvel ezelőtt.Karcmentesek a nemes acél tokok és ugyancsak nincs egy karcolás sem az órák üvegén sem.
A fentiek, márkán belül, az egy évvel ezelőtti típusokra tapasztalt igazságok, hiszen ahogy a vaterán is látom, már egészen más típusú órák "futnak", persze lehet, hogy ezekre is igazak az általam elmondottak, csak azokkal kapcsolatban nincsen tapasztalatom, hiszen a most forgalmazott darabok tetszési indexe nem üti meg nálam a vásárlásukhoz szükséges mértéket.
aszkund

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.02.11. 16:28:04

@aszkund: Szia, régen láttalak. :)

Kb. hasonlóan vélekedünk a mostani kínálatról. Biztosan jó órák ezek is, de a forma most nem jön be nálam.
A kvarc modelleket csak a téli - nyári időszámításkor kell beállítanon, mert az eltérésük a pontos időtől nem haladja meg a 3 másodpercet egy - egy időszak alatt, ami szerintem nagyon kiváló eredmény. Az automaták mások. Ott naponta összejön 6 - 15 másodperc. Az egyiknél mindig késés, a másiknál siet. Ennyi szerintem elmegy.
Úgy gondolom, a mostani modellek belső szerkezete nem térhet el nagyon a korábbiakétól, tehát annyira jók, vagy éppen rosszak, mert a bejegyzésekből látom, hogy előfordul a csere hibás szerkezet miatt. Nem biztos, hogy pontosan működik a gyári minőségellenérzés. :)

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.03.13. 09:52:51

@Tritonus: Szia! A Königswerk kvarcórái kivételesen pontosak és megbízhatóak. Erre bízvást számíthatsz ennél a modellnél is.

Tritonus 2012.03.13. 11:09:07

@Dörmögő_Dömötör:
Szia! Igen, ezt már tapasztaltam, nagyon-nagyon jó óra. Minden tekintetben.

Hoppábaszki 2012.04.05. 08:41:44

Nekem is tegnap jött meg ez a szépség:
imgs.inkfrog.com/pix/miracle/KS020-2.jpg

szerintem ugyan az gyártja mint Königswerk órákat...mind Kínai
ettől függetlenül, nekem semmi bajom a Kínában gyártott dolgokkal...igazából elég sok mindent rendeltem már onnan és ha az ember elkerüli az ilyen pár dolláros valóban bóvli dolgokat, akkor nagyon jó vásárokat lehet csinálni.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.05.02. 18:40:46

@Hoppábaszki: Szia! Ez is szép óra. Úgy látom, hogy mechanikus automata karóra. A Königswerk tudtommal mind kvarcszerkezet. Még egy órámat sem bontottam meg, mert nem volt rá szükség. Ha valóban Kínában készülnek, akkor belül egészen bizonyosan ott lapul valahol a Made in China felirat. Ezt minden kínai cuccra feljegyzik, hacsak nem kifejezetten hamisítványt gyártanak, ami arrafelé nem is számít bűnnek, hanem egyféle virtus. Kínából árad a bóvli, de jönnek jó dolgok is.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.05.02. 21:12:17

@Hoppábaszki: Ezt jól elintéztem! :) Ne haragudj, rossz linkre klikkeltem az e-mail értesítőben és kimoderáltam az új hozzászólásod. Visszaállítani nem lehet. :( Szerencsére a postafiókban megmaradt, úgyhogy bemásolom és elnézést kérek, ne haragudj!

@Hoppábaszki írta:

"@prof. dr. Dörmögő_Dömötör:
Azóta is hordom, nagyon meg vagyok vele elégedve.
Nem tudom benne van-e a china felirat nem szedtem szét, órás haveromnak megmutattam, de nem nyitotta ki, csak kivülröl belenézett (üveges a hátlap) ...azt mondta nem tűnik gagyinak.
Többen megdicsérték már, hogy jól néz ki...na és az időt is mutatja..azt hiszem, ennyi elég egy jó órához. :)"

customrobi 2012.06.28. 20:12:55

No, újabb darabot sikerült beszereznem. Ami egyre jobban tetszik. Sokkal jobban mint amit liciten nyertem. Szerencsére Mr. Fogarasi elég rugalmas ez ügyben. Hogy árban jól jártam-e, nem tudom. Mindenesetre automatát akartam, és az üzlet aktuális kínálatából ez volt a nekem legjobban tetsző.
Végre van sötétben világító mutató, illetve jelölések, ami szerintem a másik órámból eléggé hiányzik. (Flieger 6)
A neve: Modell "Brandnew Movement 5"

Szóval örülök. Aki tud (és kar is.:) tegyen képet.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.06.28. 21:54:56

@customrobi: Szia! Gratulálok az új órádhoz! Nagyon sajnálom, de én nem találok róla képet sem a vaterán, sem máshol. Jól írtad a típust? Ha adnál egy linket, akkor teszek ide egy fotót.

customrobi 2012.06.28. 22:22:30

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör:

Ott van az a listán, de sajnos a GVMW oldala ebből a szempontból elég tré. Hiába lapozza az ember minden órára ugyanaz a fejléc jön be.

De itt egy másik link. www.gmnachlass.com/Grafvmw/UhrBild/118_01.html

Hoppus 2012.10.03. 23:07:26

Sziasztok!

Én is egy ilyen óra tulajdonosa lettem kábé fél évvel ezelött. Nem egész fél év. Május környékén. Az óráról annyit, hogy jó kis óra, de közel nem az a minöség ami a vaterán meg van hirdetve. Az eladó szintén készséges, gyors bár az egésznek a lebonyolitásában volt egy kis hátborzongató feeling de végülis nem az számit. Konkrétan többedik telefonálásra sikerült leegyeztetni, hogy egy parkolóházban találkozunk és ott történik meg az adás-vétel. Jó, aláírom, Budapest belvárosába nagyon parkolni tényleg nem lehet, csak egy parkolóházban, ember legyen a talpán, aki mondjuk péntek kora délután megáll a körúton autóval.
A lényeg. Az óra vadonatúj volt átvételkor. Még a szíjon is rajta volt a fólia, a számlapon meg magától értetödő. Én még ilyen új órát ami ilyen szépen be van fóliázva nem is láttam. A doboz már más kérdés. A doboz elég használt jellegűnek tünt, benne az eredetiséget és a garanciát igazoló papir meg valami elképesztö módon volt kitöltve. Konkrétan mintha valami vizbázisu filctollal ráfirkáltak volna valamit aztán mindezt zsiros ujjakkal elmaszatoltam volna. Kicsit mintha az eredeti írás lett volna "eltakarva" ilyen módon. Talán lopott volt a doboz meg a kártya, ezt nem tudom, de végülis mind1 is, a lényeg az óra. És az valóban vadonat új volt. A vásárlás megtörtént. Pilóta órát vettem fémszíjjal, és bizony nagy volt igy a karomra, ezért egyböl vittem is egy óráshoz, hogy néhány szemet kivegyen belöle. Ez idáig normális dolog, hiszen általában ezt az ember kezéhez kell igazitani, nem gagyi müanyag szijrol beszélünk amit meghuzunk "asztjóvan". Órás leszedte a fóliát, majd elkezdett kinlódni vele. Nem tudta a pöcköt kiszedni a szíjból, igy nem tudott szemet kiszedni. Azt mondta nagyon gagyi minöségü a szij, valószinü egyszer csak lefog majd esni a kezemröl. Mondom bazmeg, most vettem! Gondoltam megprobálok egy másik órást is, ne kelljen már egyböl szijat cserélnem. A másik órás a szij egyik feléböl tudott kivenni szemet, a másikból valamiért még Ő sem. Igy kicsit féloldalas, de ha felveszem még igy is egész jól rásumul a kezemre, ugyhogy ezzel nincs probléma. De az az órás is mondta, hogy nem egy minöségi óra, idéznék tőle: "a piaci minőségtöl egy fokkal jobb, én is árulok hasonlót". De az óra végre a kezemen volt, mizéria lezárult, müanyag pöcök elemröl kihuz, óra elindul, fejem örül, szép óra van a kezemen. Az óra egyébként tényleg gyönyörü, nagyon szép. Mint azt már elöttem is emlitették, divat óra. Igy is van. Vigyázni kell vele, ne ütödjön sehova, viz még csepp formába se érje, és lehetöleg ne is izzadjunk nagyon bele. Ha vigyázunk rá akkor tényleg nagyon szép darabok. Csillog, villog egész egyszerüen gyönyörü. És PONTOS!!! Féltem, hogy majd folyton állitani kell de nem! Hónapokat kibir minden féle korrigálás nélkül, nagyon tartja az idöt. Ma voltam viszont elemcserén, mert fél naponként megállt. Itthon nem tudtam szétszedni igy óráshoz vittem. Az órás mondta, hogy speckó szerszám kell, ilyen leemelö kell hozzá, házilag ezt nem lehetett volna, mondta, hogy a komolyabb órákon ilyen van. Végre valaki kicsit komolyabbnak tekinti. Kiváncsi voltam már a belsejére, belenéztem, igazából nem értek hozzá, de olyan kis egyszerü de praktikus szerkezetnek tünt. Kérdeztem az órást, hogy mennyire bóvli, azt mondta nem vészes, szoktak sokkal gagyibbakat is vinni hozzá. Nagyjából ennyi.

Összegezve, a vaterán feltüntetett leirás, hogy ilyen olyan katonai acél, meg nemesfém, karcálló üveg stb, hatalmas nagy blődség, a negyede nem igaz. Nagyon szép, stilusos és pontos (legalább is az enyém pontos) órákról beszélünk, amik ugyan nem minöségi anyagokból készülnek, de ha vigyáz rájuk az ember akkor azért lehet velük vagánykodni.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.10.04. 15:49:07

@Hoppus: Szia! Köszi a részletes hozzászólást. Engedd meg, hogy némely dologban pontosítást kérjek.
1) Kitől vásároltad az órát? GVMW, vagy más cég, esetleg magánszemély?
2) A GVMW még nem adott el olyan új órát, amelyikben pár hónap múlva elemet kellett volna cserélni! Ezt még senki sem írta. Az első Königswerk és Monte Wehro kvarcóráim több, mint két és fél éve az eredeti elemmel működnek hiba nélkül.
3) A GVMW kft-nek van Budapesten mintaboltja, úgyhogy a tulajdonos aligha hívott volna egy parkolóházba az üzlet lebonyolításához.
4) Olyat sem írt még senki, hogy rongyos dobozban, elmaszatolt garanciajeggyel, koszos számlával forgalmaztak volna. Ellenkezőleg, szépen kivitelezett doboz, normális, olvasható tanúsítványok, számla, stb.
5) Olyan hirdetése nincs a GVMW kft-nek, hogy nemesfém órákat forgalmaz, merthogy az órái nem nemesfémekből, hanem acélból készülnek, mégpedig korrózióálló acélokból, vékony, színes bevonatokkal. A korrózióálló acélokat szokás nemesacélnak neveni, mert szebben hangzik. Mellesleg, nem a metallurgusok, hanem a kereskedők használják ezt a kifejezést.
6) Olyan acél sincs, hogy katonai acél. Ez hülyeség. Minden célra más és más acélminőség szükséges, de nem részletezem, mert nem ez a téma. A barnított, vagy fekete acélokat ágyúfémeknek nevezik, de ilyen fém sincs, csak jól hangzik a neve. :)
7) A GVMW óráinak üvege karcálló. Ez nem azt jelenti, ogy alkalmas szerszámmal nem lehet karcolni, vágni, hanem azt, hogy rendeltetsészerű használat esetén nem karcolódik az üveg. Minden órám üvege karcmentes!
8) A GVMW a hirdetésében korrekt módon feltünteti, hogy az adott óra hány méter vízoszlopnyomásig vízálló, illetve azt is, ha csak cseppálló. Utóbbitól nem várd, hogy az uszodában száraz marad a belseje.
9) Abban sem vagyok biztos, hogy olyan órát vettél, amilyennek a fotója ebben a bejegyzésben látszik, abban pedig biztos vagyok, hogy nem a GVMW kft-től vetted.
10) A bóvlizó órásod mehet a Sóhivatalba. Elhiheted, láttam már pár karórát szétszedve, ezért mondom. :)
11) A fémszíj láncszemeit csapszeg rögzíti, amit sajtoló szerszámmal kell kivenni a megfelelő oldalról, de előfordulhat, hogy menetes rögzítésű, s ekkor csavarhúzó szükséges. Olyan, hogy nem lehet szétszedni, olyan nincs.

Végül: Érezd magad nálunk jól és viseld egészséggel az órádat.

Hoppus 2012.10.06. 14:18:06

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör:
Köszönöm szépen. Akkor itt úgy látszik lassan fény derült a dolgokra. Akkor amiket te forgalmazol órákat, azok lehet, hogy valóban minőségi, akitől viszont én vettem, Ő árulhatja annak a silány másolatát. Mégegyszer mondom, én alapvetöen megvagyok vele elégedve, az elemcsere óta teljesen pontos. Az órát a vaterán vettem bizonyos Konigszeit nevű eladótól ( www.vatera.hu/user/rating/rating.php?id=2035422 ) . Nem tudom Ő honnan szerzi az órákat, látszólag ugyanilyen típúsú szerzemények, csak nem az a minőség, gondolom. Elnézést utólag is akkor ha összehasonlitottam a te óráidat az övével, akkor két külön termékcsaládról beszélünk!

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.10.06. 20:25:44

@Hoppus: Őszintén szólva, most tanácstalan vagyok. Nem beszélünk két különböző óracsaládról. Königszeit és a GVMW kft. egy és ugyanaz, ha szabad így fogalmaznom. Azt nem hiszem, hogy ezeket az órákat hamisítanák, de láttam már, hogy mások is árulnak ilyen órákat, használtat, vagy újat is. Én nem forgalmazok semmiféle órákat, csak veszek a gyűjteményembe egy - egy darabot és használom is azokat. Így értendő, hogy az én óráimnak karcmentes az üvege, s mellesleg, más gondom sincs velük. Annak azért örülök, hogy elemcsere után az órád pontosan jár. A kvarcórák látható szerkezete egyszerű és gagyinak tűnik, mindegy milyen márka, ki és hol gyártotta. Arra gondolok, hogy a gyártónak - Martin Wehr - nem elég erős oldala a minőségellenőrzés, így aztán előfordul, hogy cserélni kell valamelyik órát. Biztosan jobban megéri nekik, mint fenntartani egy költséges minőségellenőrzést.

Hoppus 2012.10.06. 20:45:48

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör:
Akkor most már én sem értem :) Ha egy és ugyanaz, akkor én miért egy parkolóházban kaptam meg a kocsi csomagtartójából előkapva? :) És ahogy olvastam a vaterás árus visszajelzéseiböl, nem én voltam az egyetlen aki a csomagtartóból kapta meg az órát. Viszont mint azt a leirásomban is emlitettem, használtnak semmiképpen nem volt használt, ennyire új és szépen becsomagolt órát nem láttam még.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.10.09. 11:40:14

@Hoppus: Akkor jó, mert most már ketten nem értjük. :D Nem tudok a kérdéseidre érdemben válaszolni. Ezt csak Königszeit tehetné meg. Az mmindegy, hogy bemutató boltban, vagy csomagtartóból kaptad meg, a lényeg, hogy új, pontos és szép az óra. Ha szebb dobozt szeretnél, mint amilyen jutott, írj Königszeitnek és biztosan megoldja. Tőle eddig minden órámhoz szép dobozt kaptam. A Königswerk pilótaórám doboza ráadásul csattal zárható és igen dekoratív.

Hoppus 2012.10.09. 15:41:14

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: Nem tudom lehet-e ide linkeket beszurni, én most megfogom tenni. Konkrétan ezt az órát vettem:

ekszer-ora.vatera.hu/karora/ferfi_karora/konigswerk/uj_konigswerk_argos_diamanten_ferfi_karora_1ft_1656168623.html

A következö leirással:

Méretei: átmérő 44 mm KN, súlya 135 gramm (ez ok, ez nagyjából igy is van)

masszív, nagyrész kézzel készített darab (masszivnak tünik a súlyából ítélve, az, hogy kézzel készített-e, elképzelésem sincs, nem értek hozzá)

Szerkezet: Quartz Multifunkciós (quartz is, és multifunkciós is, jól is hangzik, és még igaz is)

Rozsdamentes nemesacél szíj (GUN fegyveracél) (na ez egy vicc. A szij egy gyenge minőségű fél év alatt már sárgásodó (réz??) anyagból készült)

Márkagravírozás (ez igaz)

Karcálló Hardlex kristályüveg (nagyon nem merem tesztelgetni, ha vigyáz rá az ember akkor nem keletkezik karc rajta, eddig a fél év alatt kábé 3-4 alkalommal vertem oda asztal/ajtó stb, és valóban nincs még rajta karc sem)

Dátumkijelzés funkciók (ez igaz, bár ennek állitása során elég gyenge minöségünek tünik a szerkezet)

Nap/éj kijelzés (ez igaz)

8 db igazi gyémánttal a számlapon + gyémánt certifikációval a díszdobozban. (a gyémánt "certifikáció" magyarul bizonyitvány/hitelesítő, nem volt a dobozban, az, hogy mennyire gyémán arról meg megint csak fogalmam sincs. Egyszer olvastam a neten, hogy a gyémánt feldolgozásánál ipari hulladékként keletkezö kis "morzsákat" pont ilyesmi célokra el szokták adni valami potom összegért, ezek alapján eltudom képzelni, hogy ez is igaz)

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.10.09. 21:14:56

@Hoppus: Megnéztem a fényképet az órádról. Csak fotóról ismerem ezt a modellt, mert még nem vettem belőle. A leírást ismerem, olvastam eleget a hirdetésekben.
1) A nagyrészt kézzel készített darab csak annyiban lehet igaz, hogy valószínűleg kézi munkával szerelik össze a sorozatban gyártott alkatrészeket, amelyekhez előállításához bizony szerszámgépek kellenek. Ezt csak gondolom, mert nem láttam az üzemet még kivülről sem. Königszeit, mint hazai márkaképviselő, forgalmazó biztosan jobban tudja.
2) Rézből biztosan nem készül a szíj. A réz túlságosan drága és azt nem bevonatolnák feketére. A "fegyveracélról" már írtam korábban, hogy ilyen nincs. Az acél a fekete színt a barnításnak nevezett felületkezeléstől kapja, amely bizonyos mértékig véd a korrózió ellen. Fegyvergyártásban elterjedt megoldás, mert tévhit, hogy sorozatban gyártott katonai fegyverekhez mindenhol elsőrangú, erősen ötvözött, korrózióálló acélokat használnak fel. (Van ilyen fegyver is, de az bizony drága és tömegesen megfizethetetlen.) Amely alkatrészhez ilyen drága, minőségi acél szükséges, ott olyat használnak, ahová pedig megteszi a silány is, ott csak olyat és szépen barnítják. Olcsóbb, mint az ötvözés. Korrózióálló ötvözött acéloknál a barnítást legfeljebb dekoratív célból alkalmazzák, mert új korában szép, fényes feketén csillog a bevonat.
A sárga színt akkor kapja az acél, ha a rossz vegyi kezelés miatt - a barnítás vegyi kezelés - zöld színű Fe++ ionvegyület keletkezik, amely levegő hatására átalakul Fe+++ vegyületekké, tehát technológiai hibáról van szó. (Martin Wehr úr üzemének problémája.)
3) A gyémántokról már feltettem korábban a gyártó tanúsítványát. E szerint természetes gyémántról van szó. Karátszámot, minőséget nem ír a bizonylat, s valószínűleg ékszeripari célra már nem alkalmas apró szilánkokról van szó. Nagyító alatt látható, hogy brilliáns alakra csiszolt/sajtolt valószínűleg műgyanta, estleg üveg van befoglalva egy csillogó keretbe. Az áttetsző anyagban nagyító alatt jól látszanak a belekevert más állagú, apró gyémántkristályok. Azt mégsem várhatja senki, hogy ékszeripari minőségű gyémántokkal díszített órát kap tizenezer, vagy néhány tízezer Ft-ért a Vaterán, vagy máshol.
4) Az óra biztosan pontos és megfelel a hirdetésben leírtaknak. Az elszíneződést, a korai elemcserét és egyebeket nem tudom orvosolni, mert magam is csak felhasználó vagyok. Königszeit a forgalmazó és ő, illetve a cége, a GVMW kft. állja a garanciát, úgyhogy ez ügyben vele tudsz zöldágra vergődni. javaslom, hogy hívd fel, vagy írj neki.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.10.09. 21:31:49

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: Ezt hibás: "A sárga színt akkor kapja az acél, ha a rossz vegyi kezelés miatt - a barnítás vegyi kezelés - zöld színű Fe++ ionvegyület keletkezik, amely levegő hatására átalakul Fe+++ vegyületekké, tehát technológiai hibáról van szó. (Martin Wehr úr üzemének problémája.)"

Így a jó:

A sárga színt akkor kapja az acél, ha a rossz vegyi kezelés miatt - a barnítás vegyi kezelés - zöld színű, instabil Fe++ ionvegyület keletkezik, amely levegő hatására átalakul sárga színű, stabil Fe+++ vegyületekké, tehát technológiai hibáról van szó. (Martin Wehr úr üzemének problémája.)

Zsomesz 2013.12.07. 09:35:03

Sziasztok. Valaki megtudná adni a vatera konigszeit nevű felhasználó email címét,

porter01 2013.12.26. 18:29:41

segitséget szeretnék kérni !
201301.16.-án a Vaterán a königszeittöl vettem egy 43-21 számú modellt mely a rendszeres használat során Novemberben sikeresen megállt,viszont a Königszeit nevü felhasználó December 11 óta a Vaterán nem hirdet, és azóta 14 reklamáció futott be ugyanezen témában, melyet nem kezel. Ha valaki tudná az elérhetőségét hálás lennék !

porter01 2013.12.26. 18:31:02

@Zsomesz: utolsó elérhetősége BP, XI.Dajka Gábor u Rubin Hotel

Zsomesz 2013.12.26. 18:33:48

Köszönöm a címet. A telefonszàmàt nem tudod véletlenül?

porter01 2014.01.09. 23:29:37

Tisztelt óraklubbosok !
2014.01.07.-én elmentem a Königszeit által órabemutató teremnek megjelölt ,Rubin hotelbe, ott közölték, hogy négy hónapja elköltözött,nem Én vagyok az egyetlen aki keresi, az elmúlt hónapok során tömegek keresték, gondolom az elveszett garanciát szeretnék, a régi cégneve:GVMW LTD angol cimmel. A Vaterán csak úgy lehet kapcsolatot teremteni vele, ha nagyritkán feltesz egy-két órát és vásárolsz tőle, még mindég a XI ker. bemutató teremre hivatkozik. Ha valaki segitene ,hálás lennék az utolsó telefonszáma, illetve elérhetősége kellene !

Zsomesz 2014.01.14. 14:55:45

Én is még mindig a telefonszámára lennék kíváncsi. Kérem aki tudja adja meg, kérem.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2014.04.21. 20:36:38

Pff neki! Miről beszéltek? Königszeit elérhetetlen?
süti beállítások módosítása