HTML

Graf von Monte Wehro - Königswerk Óraklub

Ez a blog egy klub, ahová azokat várom, akik Königswerk, vagy Graf von Monte Wehro órát, órákat vásároltak, viselik és szeretik ezeket az órákat. Afféle márkaklubnak szántam, ahová természetesen azok is csatlakozhatnak, akik másféle órákat kedvelnek, hiszen van közös, mégpedig az órák szeretete. Úgy vélem, nagyon sokféle érdekes dologról írhatunk, megoszthatjuk a tapasztalatainkat egymással.

Friss topikok

  • Dörmögő_Dömötör: @kakaszem: Szia! Sosem volt reklám a blog. Szerettem volna egy klubot összehozni. Ma már nincs is ... (2016.07.22. 15:57) Mennyit is ér egy Königswerk óra?
  • Dörmögő_Dömötör: @kakaszem: Nincs az órákban sem a Made in Germany, sem a Made in China felirat sehol, pedig minden... (2016.07.22. 15:53) Königswerk és Graf von Monte Wehro
  • Dörmögő_Dömötör: @porter01: Az ügyeidet azzal intézd, akivel üzletet kötöttél! Rágalmazásnak ezen a blogon helye ni... (2014.08.12. 08:05) Königswerk - A pontos óra a jó óra
  • Dörmögő_Dömötör: @Kertesi: Szia! Sajna, elég régen volt, hogy beléptem ide. Amióta Königszeit/Fogarasi úr kevésbé a... (2014.07.07. 11:42) Monte Wehro Director of Time
  • Dörmögő_Dömötör: Pff neki! Miről beszéltek? Königszeit elérhetetlen? (2014.04.21. 20:36) Egy elveszett levél

Linkblog

Königswerk - A pontos óra a jó óra

2010.12.04. 20:55 Dörmögő_Dömötör

Tavaly januárban rábukkantam egy blogra, ahol egy, a számomra ismeretlen karórát, helyesebben óracsaládot a sárga földig lehúzott a blogger. Néhány fotó is volt mellékelve a bejegyzéshez. Nézegettem, s mivel magam is tag vagyok ott, ahol ezek az órák vásárolhatók, hát benéztem oda is. Találtam néhány csakugyan szép és sok meghökkentő formavilágú modellt. Jó minőségű képekkel hirdetett az eladó, de sehol nem találtam azt, hogy az órák mutatói csak díszek, s vigyázzunk, mert az első alkalommal leesnek a helyükről. Nem találtam azt, hogy a gyémántnak hirdetett dísz csak üveg. Hmmm, a jó blogger nem csak érdekeset, de igazat is ír dörmögtem magamban, de mindjárt brummogok egy kicsit az eladó fülébe, hogy is áll a gyémántnak mondott üveggel, ragasztott mutatókkal, gagyi órákkal. Amit írtam, azt bizony rendre kitörölte, s végül küldött egy e-mailt, hogy ő rendes órákat árul és szálljak le róla. - No várj csak koma! - gondoltam - lesz kisebb a mellényed nemsokára. Veszek tőled egy órát és ha gagyi, megkapod a magadét! Nos, beszálltam egy licitbe, s nemsokára tulajdonosa lettem egy órának, egy ilyennek, amit a képen láttok. Cifra névre hallgat, Königswerk Pilot Diamond Professionell Gold. Szép dobozban érkezett, számlával, garanciajeggyel, lefóliázva, ahogy illik. Amikor kézbevettem, meglepődtem a tekintélyes súlyán. Amikor kibontogattam a fóliából, akkor a kidolgozáson. Igen szépen, finoman kidolgozott a legapróbb részletekig. Minden tekintetben komoly órának tűnt, nem olyannak, ahogyan elképzeltem mások leírása alapján. Beállítottam a pontos időhöz és viseltem, de inkább nyúztam. Tudni szerettem volna, hogy mit bír az óra, mi hát az igazság? Gagyi, vagy minőség? Két meglepetés ért. Az óra rendkívül pontosnak bizonyult. Amióta megvan, csak a nyári, illetve most a téli időszámítás miatt kellett elforgatni a mutatókat. Sem a fém részeken, sem az üvegen nincs karcolás. Azt már kevésbé szerettem, hogy elég sokan és feltűnően megbámulták. A tok és a csat acélból készült és ritka szép, selymes fénnyel csillogó bevonattal látták el. Még a gyári fotók se adják vissza a látványt, ami vonzza a tekinteteket. Így kezdődött az ismerkedésem egy óracsaláddal. Mára gyűjtöm a gyár modelljeit, mert sok szép órát gyártanak megfizethető áron. Az órák nem csak szépek, hanem jók is, pontosan járnak, megbízhatóak. A blogot azért nyitottam, mert szeretném, hogy ezeknek az óráknak a kedvelői, tulajdonosai csatlakozzanak hozzám és egy baráti közösséget alkossunk. Biztosan más is van rajtam kivül, aki gyűjti ezeket az órákat, vagy más gyártók modelljeit. A későbbre tervezett bejegyzésekben megmutatom a többit is. Nem csak ilyen óráim vannak. Van orosz, svájci, japán, német órám, de most ők a kedvencek.

150 komment

Címkék: óra monte von diamond graf königswerk wehro

A bejegyzés trackback címe:

https://montewehro.blog.hu/api/trackback/id/tr262493429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mlone 2011.03.27. 00:29:19

Köszönöm Szépen a segítséget, mostmár minden be van állítva az órán.
Jó érzés, hogy mindenki megcsodálja, elkérik, felprobálják, elismerően szólnak róla.Egy dolog kicsit bosszantó, hogy a nagy korona kicsit kidörzsölte a kézfejemen a bőrt, de mire valók a kenőcsök ha nem ilyenekre?:) Köszönök szépen mindent, úgy gondolom fogok még königswerk órát vásárolni.

Boom74 2011.04.12. 16:13:28

@Dörmögő_Dömötör: Sziasztok! (remélem nem gond a tegező hangnem!) Először is nekem nagyon szimpatikus ahogy kommunikálsz bár pár dologgal én sem értek egyet. Nevezetesen hogy itt van egy szép és már sokak által elismert óramárka melyet egy olyan cég képvisel Magyarországon ami a hitelességét illetően hagy némi kívánnivalót maga után. A hitelességét a Vaterás aukciói kérdőjelezik meg és szerintem igenis kell ezzel is foglalkozni, mert egy 1Ft-os aukciónál nem korrekt az eladó által a termék árának fellicitálása. Mint régi és tapasztalt(!) Vaterás (eladó és vevő is) átnéztem az óraforgalmazó legutóbbi tranzakcióit és van pár egyértelmű jele a mesterséges árgenerálásnak, ami üzletpolitikai szempontból igenis lényeges. Ugyanis hiába jó és szép az óra, ha az egyetlen magyarországi forgalmazója nem korrekt az eladáskor. Vagy ne aukciós oldalon hirdessen, vagy adjon meg minimális árat amelynél még neki elfogadható margin. Csak a saját példámat említhetném, aki szintén gondolkodtam egy ilyen óra kipróbálásán, de az eladó inkorrekt licitálása miatt már letettem róla és szerintem rajtam kívül még vannak így páran. Persze biztos nem fog sírni a fentebb említett Fogarasi Úr, mert még így is lesznek kevésbé körültekintő vásárlói... és félreértés se essék: nem azt a pár ezer forintot sajnálom én tőle, csak az eladási (üzleti) elvét kifogásolom. Ugye azt sem kell senkinek említenem hogy a Vaterán vannak kivételezett eladói státuszban lévő "partnerek" akiknek bármilyen tranzakció engedélyezett mert a nyomok úgyis el lesznek "tüntetve". Azt nem tudom biztosan hogy a GVMW Kft. ebbe a körbe tartozik-e, de érdemes pár adásvételét, licitálási folyamatát megnézni... felettébb gyanús.

Az óra tényleg szép és szívesen vennék is egyet kipróbálni, de nem ilyen eladótól. Esetleg nem lenne kedved árulni? Tőled - a stílusod alapján - szívesebben vennék :) üdv Boom

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2011.04.12. 21:50:49

@Boom74:

Szia, szép estét!

Örülök, hogy tetszik az itteni stílus, mert mint látod, normálisam folyik a beszélgetés, ahogyan az egy klubban elvárható.

Érdekes felvetéseid vannak, s nem igazán örülök, hogy ezt éppen itt hozod fel, ugyanis semmiféle ráhatásunk nincs a vatera portálra és az órák forgalmazójára sem, mi több, nem áll módunkban ellenőrizni semmit, ami ott folyik. Ez itt egy klub, ahol a Königswerk és a Graf von Monte Wehro márkák barátai találkoznak és szót váltanak erről - arról. Ezek az órák szépek és jók is, s aki hozzájutott, az árában jutott hozzá, mert a fő szabályozó a piac.
A kifogásod szerintem nem alapos. Az utóbbi időben éppenhogy igen olcsón kelt el néhány modell. Többek között egy kollégám is vásárolt 6000 Ft alatt olyan órát, amit ennek a többszöröséért szoktak leütni. Minek az árfelhajtás, hiszen akár fix áras, akár minimáláras árúsításra is van mód. A licitben éppen az az izgalmas, hogy hozzájuthatsz valamihez nagyon olcsón, de jó drágán is. Ez szórakozásnak sem rossz, s egyáltalán nem kötelező rálicitálni arra, aki többet ad érte. Én úgy szoktam venni, hogy előre eldöntöm, nekem mit ér az árú, s megadom a felső határt védett licitként. Ha bejön jó, ha nem, akkor jó szerencsét a vásárhoz annak, aki nyert. Én is látom, hogy van olyan vevő, aki nagyon sokszor vásárolt már. Mi van akkor, ha tovább adja a megvett órákat?
A GVMW újabban fix áron is kínál különféle órákat, tehát nem kell licitálni.

Megtisztelő, hogy tőlem vennél ilyen órát. Én nem vagyok kereskedő, s ezeknek az óráknak a kizárólagos hazai forgalmazója a GVMW. Biztosan megtudnék velük állapodni, de nincs boltom. Bérelni kellene, a bérlet pedig elviszi a hasznot, s csak lokális forgalmazásról lehetne szó. Nem célszerű ugyanazt árulni az interneten kétféle üzleti stratégiával, s nem is lehetnék olcsóbb, mint a GVMW, hiszen ezek az órák nem eldobós 1000 - 3000 Ft-os vackok, s ha drágább lennék, akkor ki venne tőlem?

Szerintem nyugodtan licitálhatsz arra az órára, amelyik tetszik. Ha nem sikerül elsőre, majd bejön másodszorra, vagy harmadszorra. Jómagam korrekt embert ismertem meg a Fogarasi úr személyében, s bizalommal tudom ajánlani neked is.

Üdv: D. D.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2011.05.11. 16:52:14

Ez a Königswerk modell volt az első órám ebből a családból. Máig karcmentes, olyan, mint amikor kivettem a fóliából. Az internetes pontos időhöz szoktam vetni a járását. A szinkron tökéletes, se nem siet, se nem késik. Megbízható, dekoratív és pontos. Ugyanilyen jól jár a Graf von Monte Wehro Davos, amit egy másik bejegyzésben láthatsz. A mechanikus automata óráim nem ennyire pontosak, de azok is szépek és elfogadható a napi járásuk. Szerintem mindegyik nagyon jó vétel volt.

Gábor4 2011.06.12. 16:21:13

Üdv mindenkinek!:)
Örülök,hogy megtaláltam ezt a blogot,ugyanis a napokban kaptam egy Graf von Monte Wehro órát. Rich a típusa,esetleg valakinek volt már ilyennel tapasztalata?Mi várható tőle(élettartam),tisztogatni ki hogyan szokta valamint mennyire sérülékeny?
Ha valakinek van egy kis szabadideje és járatos a témában,megköszönném a válaszokat!:)
Üdv, Gábor

GaborV1 · http://lugositaskaveval.hu 2011.07.09. 20:40:28

Üdv Órások!

Nemrég én is birtokba vettem egy Commandert. Szép és súlyos darab, ráadásul pontos is a "kicsike".
Rá 3 hétre egy Las Vegas Gun is az enyém lett, nagyon szép fekete fegyver bevonattal. Megpróbálom lefényképezni, és feltenni.
Jó olvasni a blogot. Ez alapján döntöttem hogy tulajdonos akarok lenni:D:D

Üdv: Gábor

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2011.07.28. 11:36:32

@Gábor4:

Szia! Ilyen modellem nincs. Nem jellemző, hogy a Monte Wehro, illetve a Königswerk modellek sérülékenyek lennének. Normál használat mellett a karcolódás is ritkán fordul elő. A bőrszíjat és a tokot elég letörölgetned pld. szemüvegtörlővel. Az óraszerkezet - mint minden mechanikus szerkezet - időnként karbantartásra szorul. Ötévenként ajánlatos szétszedni, kitisztítani, megolajozni. Ehhez azonban órásmester szükséges.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2011.07.28. 11:41:35

@GaborV1:

Szia! Gratulálok az óráidhoz. Használd őket sok örömmel! Fotókat ide nem tudsz feltölteni, csak hivatkozást. A képeidet előbb töltsd fel valahová, majd add meg a http útvonalat. Ha nem boldogulsz, akkor küldd el nekem, vagy keresek az óráidról gyári fotót és feltöltöm.

noe7 2011.08.29. 08:13:06

Üdvözlet a csapatnak.

Ma vásároltam egy Graf von Monte Wehro Young Power női, és egy Commander fekete számlapos férfi karórát. A vásárlás során nagyban támaszkodtam a klubbotokban leírtakra, amiért köszönet jár mindenkinek. Sajnos, azok a blog bejegyzések megijesztettek elsőre, amik becsmérlik eme óramárkákat, de látom itt hozzáértő csapat verődött össze, így nagy izgalommal várom az órák megérkezését. Szerintem Fogarasi Úr nagyon korrekt eladó. A Vateráról pedig annyit, hogy nagyon sok mindent adok el és veszek meg. A valódi piac itt található és nem a Plázákban. Példaképp említeném, hogy a minap néztem egy CASIO Edifice EF-539D-1AV karórát az egyik Balaton környéki Plaza ékszerboltjában, ahol 80-at kértek volna érte. A Vaterán 23-ért már elérhető, amiben szerintem semmi különös nincs, mivel a Vaterán nem kell súlyos bérleti díjat, közüzemi díjat, alkalmazott munkabért és járulékokat, helyi és közadókat kitermelni az eladott termék hasznából. Ezen felül, volt olyan eset is amikor 3-ért hozzájutottam egy kifogástalan állapotú, egyébként 70-et érő objektív, szűrő és vakukészlethez, mert az eladó a Nikonjához adta szinte ajándékba, csak ne foglalja nála a helyet. Csatlakozom ahhoz a véleményhez, hogy a piac határozza meg az árat...

Egyszóval még egyszer köszönöm! A tapasztalatokról később írok.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2011.09.03. 20:52:06

@noe7:

Szia! Üdvözöllek a többiek nevében is. Örülök neki, hogy te is csatlakoztál, s remélem, hogy nem fogsz csalódni az órádban, illetve az órákban.
Nekem az a véleményem, hogy sok esetben nem a termékben lévő műszaki értéket kell megfizetni, hanem a márkanevet. Természetesen nagyon fontos lehet a gyártási tradíció, a felhalmozott tapasztalat, de ez nem azt jelenti, hogy csak a nagynevű cégek képesek jó minőségű terméket előállítani.
A Vaterával, mint piaccal kapcsolatban nincsenek rossz tapasztalataim, ugyanakkor fenntartásokkal élek amikor az ajánlatok közül válogatok. Nagyon sok a bóvli, de vitathatatlanul akad jó minőségű és tisztességes áron forgalmazott termék is. Azt vélem, az a jó vásár, ahol az eladó és a vevő is mosolyog, mert mindketten jó üzletet kötöttek.
Fogarasi úrról meg csak jót tudok írni, de nem akarom önmagam ismételni.
Várjuk, hogy megírd a tapasztalataidat!

Dandusz88 2011.11.07. 14:41:17

Sziasztok!
Én most szereztem be egy Könogswerk Argos Diamanten Gun-t magamnak és egy Graf von Monthe Wehro Incomprehensible-t a barátnőmnek. A döntésben sokat segített ez a blog is!!!:) Mostmár csak arra várok,hogy megérkezzenek az órák:) Ha megérkeztek írok még, hogy milyenek!:)
Szerencsémre elég olcsón,licit során jutottam hozzá a GVMW-hez. úgyhogy nem hinném azokat a pletykákat, hogy a forgalmazó is licitál!
Minden esetre nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen is élőben, de a leírásaitok alapján nem fogok csalódni.

Dandusz88 2011.11.15. 14:36:39

Sziasztok!
Ismét írok mivel kézhez kaptam az órákat!gyerekes izgalommal téptem fel a nagy sárga borítékot.szép, esztétikus fekete dobozok fogadtak.kinyitottam a dobozokat és a szavam is elált!brutálisan gyönyörű órák tárultak elém.a Königswerk Argos Diamanten gyönyörű feketésen csillogó.istenem ez szerelem első látásra:Dsúlyos egy darab. 1napja hordom,de eddig mindenki megdícsérte,hogy milyen szép óra.
A női is gyönyörű.az ajándék lesz úgyhogy még nem volt viselve.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.02.11. 16:36:47

@Dandusz88: Szia! A bejegyzésed óta volt időd megtapasztalni az órákat. Remélem, hogy nem csalódtál bennük.

PéterSopron 2012.03.02. 13:28:24

A mai napon vettem át a Vaterán vásárolt Königswerk Argos Diamanten Gun típusú órámat. Nincs semmi túlzás a korábban már leírtakban, vagyis egy gyönyörű, szépen kidolgozott és meglepően súlyos óra került a birtokomba. A hosszabb távú tapasztalataimat is leírom majd az órával kapcsolatban.

kocsila 2012.03.05. 21:52:38

Sziasztok!

Sok jót olvastam az Königswerk Argos Diamanten Gun típusú óráról tőletek, így én is vásároltam egyet. Bár még nem érkezett meg, mert tegnap nyertem meg a licitet, és még csak a vételárat utaltam el, de már nagyon várom az órát, a véleményetek alapján rettentően kíváncsivá tett.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.03.13. 09:48:04

@kocsila: Szia! Nekem nincs ilyen órám, de látom, hogy kvarcszerkezet működteti. Pontos és megbízható, strapabíró óra lesz, mint a testvérei. Viseld egészséggel!

Gatinho 2012.04.14. 22:06:08

gyerekek, made in china

vaterán villámár 50-60-70ezer/darab, aztán elmennek 5-6-7-8-9-10ezer forintért és mindennap elmegy 2 tucat kb. 10%-os áron. lol

lacikacsaszar 2012.04.30. 22:26:35

Sziasztok!

Én most vettem egy Königswerk Melissos Gold, és egy
Königswerk Gryphos GOLD karórát. Lehet, hogy kinai órák, de nagyon szépek és pontosak. Nekem nagyon bejönnek ezek az órák, függetlenül a gyártási helyüktől. Jó szívvel ajánlom mindenkinek ezt a márkát!!!

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.05.02. 18:33:49

@lacikacsaszar: Üdvözlünk a klubban! :) A Königswerk kvarcóra olyan pontos, hogy svájci órának is elmenne. Viseld egészséggel!

bakicsabi 2012.05.17. 16:15:49

Sziasztok!

Mai naptól végre én is egy Königswerk Licinius Rose férfi karóra tulajdonosa lettem! :) Az édesapám pedig egy Königswerk Melissos Goldot vásárolt.Természetesen a vaterán keresztül jutottunk hozzá!Nagyon-nagyon jó áron! :)
Az eladó: Fogarasi úr maximálisan korrekt volt! Nagyon szerethető darabok!A jövőben fogok más modelleket is vásárolni ebből a márkából! :))

Szép napot mindenkinek!

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.05.18. 15:27:26

@bakicsabi: Üdvözöllek a Klubban! Szerintem remek, pontos órákat vásároltatok. Használjátok örömmel!

Karamalz 2012.05.28. 14:58:46

Sziasztok!

Most akadtam ezekre az órákra,olvasgatva a blogot nem ijedtem meg.
Viszont egy kérdésre nem találtam választ,a belső kismutatók,holdállásjelző stb. díszek vagy működő,funkciójukat ellátó mutatók?
Köszönettel:
Karamalz

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.05.28. 21:38:12

@Karamalz: Szia! A segédszámlapok és mutatók nem díszek, hanem működő egységek. :)

Karamalz 2012.05.28. 21:46:54

Tisztelt Professzor Úr!

Köszönöm a megnyugtató választ!
Belépek a tulajdonosok közé! :)

Karamalz

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.05.28. 22:39:07

@Karamalz: Szerencsés vásárt kívánok! Megjegyezném, hogy csak annyira vagyok professzor, mint doktor dr. Schmitt Pál. :D

Dokipapa 2012.07.13. 13:11:18

Halihó!

Pont ma rendeltem meg az első Königswerk órámat, megnyugtató ilyen jó véleményeket olvasni róla :)
Van már a tarsolyomban Graf Von Monte is, és tudom ajánlani a Shark, és a Weide órákat. Mind kínai, de Japán szerkezettel vannak ellátva, karcálló üveg lappal, és ténylegesen acél csattal, szíjjal, és tokkal.
Fanatikus órabolond vagyok, szeretem tesztelni is őket, szétszedni, és komolyan mondom, hogy ezek a "Made in China gagyik" általában pontosabbak, szebbek, és jobbak, mint mondjuk egy Esprit, vagy valami más divatóra. Kaptam ajándékba már eredeti Diesel órát, Espritet, sőt Festina-t is, és azok sem jobbak...

A kételkedőknek meg annyit, hogy próbáljátok ki!

Az én Sharkom 3 éve óra, a Weide 7 éve megy, ugyanazzal az elemmel, egy év alatt 3 percet késik. Szerintem ilyen pontosságnál jó óráról van szó :)
Az árukról meg ne is vitatkozzunk, abszolút megvásárolható darabok :)

ATIBÁCSI 2012.07.27. 23:05:40

Kedves Klubtagok!
A héten lettem remélem boldog tulajdonosa a Vatera segítségével életem első automata órájának.
Az óra típusa:Königswerk Syrus Gold.Várom minden nap most már a Fogarasi Úrtól a csomagot.
Ide azért írok most,hogy valaki a kedves klubtagok közül tud.-e hasznos tanácsokat adni a beüzemelés előtt mert nem akarok nekiesni és szétbarmolni egyszerre.Mire kell figyelni,van.-e valami különleges figyelemreméltó az óra indításával kapcsolatban?
Köszönöm előre is a segítséget,ha megkapon az órát akkor a tapasztalatokat természetesen megosztom veletek is.
Üdvözlettel:Attila

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.07.31. 13:28:40

@ATIBÁCSI: Szia! Gratulálok a szép karórádhoz! Ami azt illeti,semmiféle különleges beüzemelésre nincsen szükség. A felhúzókoronát használva szépen indítsd el az órát, állítsd be a pontos időt és használd nyugodtan. Amire számolnod kell: Ez egy mechanikus szerkezet fogaskerekekkel, csapágyakkal stb. Bizonyos időre szükség van, amíg ezek szépen összejáródnak, összecsiszolódnak. Ez kb. 1 - 2 hónap folyamatos használat. Karbantartásra kb. öt év múlva lesz szükség. Ekkor az órát szét kell szedni, megtisztítani, olajozni, összeszerelés után beszabályozni és minden mehet tovább. :) Utóbbi műveletet feltétlenül órásra bízd.
Üdv!
D. D.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.07.31. 13:30:54

@Dokipapa: Igazán szép vélemény, amit osztok. Néha megnézem az órásboltok kínálatát és azt találom, hogy kategóriájukban a mi klubunk órái verik a többit mind árban, mind szépségben.

AGSheppard 2012.08.01. 12:25:23

Haliho!

Nemreg sikerult megnyernem egy Königswerk Portunus GUN orat. A licitalasban sokat segitett az, amit itt olvastam, emellett tetszett maga az ora is es a kivancsisag is hajtott. Ha a kezemben van az ora, szivesen keszitek rola kepeket, akar leirast is, megosztok tapasztalatokat, hogy ossze lehessen hasonlitani az eredeti promofotokkal. Szoval ezzel kapcsolatban meg jelentkezni fogok, vagy bekuldom Domotornek es majd o elbiralja, hogy.

Le kell szogeznem, nem vagyok oraszakerto, meg kevesbe ertek hozzajuk, mint ti, csupan egy citizen bk3640-56e oram van (es egy Michael Knight radios ora :D), amit visszagondolva talan picit tul dragan vettem, cserebe, eddig nagyon meg vagyok vele elegedve.

A kovetkezo dolog, amvel picit foglalkoznek az, hogy ennek a ket oracsaladnak rettento-borzaszto rossz a hirneve az Interneten. Es egyszeruen nem ertem, hogy miert. Illetve sejtem. Mivel eleg jol tudok angolul es nemetul is, tajekozodtam ilyen nyelvu forumokon (watchuseek.com, uhrforum.de)es eg es fold az, amit ott irnak es amit itt irtok. Sot, a legtobb feketelistan is rajta van mindket markanev. Csak egy-ket ember irja, hogy ezek olcso, de jonak mondhato orak.

Eloszor is szerintem ott rontotta el Martin Wehr, hogy borzaszto neveket adott az oraknak. Ha ezt egy nemet meghallja, elrohogi magat. A Konigswerk meg csak elmegy, de a Monte Wehro...

Aztan tulsagosan rament arra, hogy az elokeleseget hangsulyozza es igy eloszor sokan tenyleg azt hittek, hogy valami hudejot vesznek, aztan persze, hogy nagy volt a csalodas, meg, ha az orak nem is voltak rosszak.
Nyilvan a draga orak imadoinak csak egy bovli es talan ok kezdtek terjeszteni, hogy ezek az orak a szemetbe valok.
Nomeg en peldaul nem is azert vettem meg, mert kiraly akarok lenni. :)
Mindenesetre az alapbol giccses jelmondatot belegraviroztatni az orak hatuljaba sem volt jo otlet, meg szerencse, hogy viseles kozben nem latszik.

Es ott van az arazas. Sok helyen rettento dragan vannak feltuntetve ezek az orak, olyan penzekert, amiket nyilvan nem ernek meg. Meg a Vateran is, de ezt majd Istvannal is meg fogom beszelni. Tudom, hogy az arazas nem kifejezetten a gyartotol fugg es sok viszontelado igy akarja lehuzni az embereket.

En mindenesetre nem igy inditottam volna. Az orak dizajnja kifejezetten tetszetos es normalisabb markanevekkel (mert az egyes orak elnevezeseivel termeszetesen nincs bajom) es kevesbe feltuno es giccses hozzaallassal.

Akarhogyis, kivancsian varom az oramat. :)

Legjobbakat!

Sheppard

ATIBÁCSI 2012.08.01. 17:09:35

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör:
Nagyon köszönöm az óra beüzemelésével kapcsolatban kapott tanácsokat, de sajnos egy kissé elvagyok "keskenyedve", mivel a beígért szállítási határidőt az eladó a mai napig nem teljesítette.Gyakorlatilag pontosan ma egy hete ütöttem le a terméket, azonnal utaltam is interneten keresztül, de az 1-2 napos szállítás elmaradt.Igaz, hogy nem erre a fórumra tartozik,de rendszeres Vaterázó vagyok,ellenben a szállítási határidőket mindig betartották az eladók,ahogy írták.Ha 1-2 nap akkor annyi, ha 1-2 hét akkor annyi.
Mivel a remény hal meg utóljára azért én is bízom benne,hogy egyszercsak lesz automata órám...Amilyen hülye szerencsém van,az meg majd hibás lesz...
Na Üdv,új fejlemény esetén jelentkezek. Attila

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.08.02. 01:31:15

@AGSheppard: Isten hozott! :) Köszönöm ezt a szép és alapos bejegyzést. Későre jár, ezért később majd bővebben válaszolok rá. Addig is minden jót!

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.08.02. 01:36:04

@ATIBÁCSI: Nincs mit köszönnöd, szívesen adtam a tanácsot. Írok később egy külön bejegyzést ebben a témában, hátha mások is hasznát veszik majd.
Fogarasi úrra az a jellemző, hogy amit ígér, azt betartja. Szerintem a Vatera által küldött automatikus értesítőn megtalálod nem csak az e-mail címét, de a telefonszámát is. Azt tanácsolom, hogy írj neki, vagy hívd fel napközben. Attól ne aggódj, hogy a küldött óra hibás lesz. A két éves garancia elég biztosíték arra, hogy jó és pontos modellhez jutsz. Várom a további fejleményeket!
Minden jót!

ATIBÁCSI 2012.08.10. 22:01:38

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör:
Üdv! Megérkezett az óra több mint két hét várakozás után.Az első benyomások rendkívül pozitívak,nagyon tetszik,egyszerre elindult,pontosan jár,igazán dekoratív egy darab.
Sajnos azonban a késői postázás mellé még egy "baki" is becsúszott: az óra fémcsat része teljesen más kidolgozású mint amilyet szerettem volna,ill. a licitált termékképen is fel volt tüntetve.
Kissé rossz szájízzel ez mostmár így marad...
Köszönöm az eddigi türelmet,ha kérdésem lesz a későbbiekben akkor jelentkezni fogok, addig is rendszeresen figyelem az oldalon levő kommenteket.
Minden jót kívánok mindenkinek: Attila

Vesalius 2012.08.12. 18:07:12

Üdvözletem a Fórumozóknak!
Én ma rendeltem egy Licinius Braun tip. órát. Kíváncsian várom, ha megérkezik beszámolok a tapasztalataimról.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.08.16. 18:10:45

@Vesalius: Szia! Szép az az óra. Kíváncsian várom a beszámolódat.

Vesalius 2012.08.18. 10:27:10

Megérkezett az óra!
Szép óra kétségkívül, súlyos darab. Könnyen ki tudtam venni a láncból, szerintem nem kell hozzá órás. Ami így elsőre negatívum számomra az az, hogy az órának "fém szaga" van. A csukló pláne nyáron azért izzad és bizony jól érezhető a jellegzetes fém szag is.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.08.31. 07:32:54

@Vesalius: Szia! Most már biztosan van tapasztalatod az óráddal és nagyon remélem, hogy megelégedett vagy. Nagyon érdekes, amit fém szagáról írtál. Jómagam még egyik modellnél sem éreztem semmiféle fémszagot. Tudom, hogy miről beszélsz, mert a régi, "filléres" kvarcórák egyik - másikának volt egy ideig. Szerintem mosd meg alaposan langyos, szappanos vízzel a szíjat, illetve az órát. Elvileg vízálló, nem lesz tőle baja.

Vesalius 2012.09.03. 11:22:40

Az óra gyakorlatilag is vízálló. Próbáltam hullámmedencében, pezsgőfürdőben, 2,6 m mélyen, minden formában. Minden strapát jól bír. A fémszag viszont sajnos maradt, akko rvan ez mikor izzad a csuklód.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.09.06. 14:27:47

@Vesalius: Nagyon sajnálom, hogy ilyen zavaró tényezővel találkoztál, de nincs jobb ötletem, mint amit korábban írtam. :(

Moti 2012.09.15. 12:41:04

Üdvözlök mindenkit!

Nekem is úton van egy Königswerk Argos Diamanten Gun típusú óra,kézbe és használatba vétel után leírom az észrevételeim. :)

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.09.16. 21:12:44

@Moti: Gratulálok! Szép az az óra. Várjuk az észrevételeidet.

Damon87 2012.09.22. 16:46:46

Sziasztok.Már egy éve van nekem is egy Königswerk Licinius karórám.A fényes fémszínű.Szerencsére a működésével semmi gond nincs,hibátlan,és nagyon szeretem hordani is.De egy kérdésem lenne,tanácsot szeretnék kérni Tőletek.Hogyan,illetve mivel tudnám tisztítani a szíjat?(fémszíjas)Az órás azt mondta amikor a csuklómra igazítattam,hogy elég ha hordás után át törölgetem.Ezt meg is tettem,és meg is teszem mindig.Víz az soha nem érte,nem ázott meg.De a szíja már nem valami szép.A külső része olyan,mintha nagyon pici gömböcskék lennének rajta,és mintha valamiféle kopás vagy elszíneződés lenne rajta,a belseje pedig fátyolos színű.Azt mondták hogy nemesacélból készült,annak pedig tudtommal nem szabadna elszíneződnie.Van több nemesacélból készült ékszerem amiket naponta hordok,azokon nem tapasztalok ilyen elváltozásokat.Szóval,tudnátok segíteni,hogy hogyan hozhatnám rendbe az óra szíját,és hogyan illetve mivel tisztítsam?Ha valaki tud segíteni,annak nagyon szépen köszönöm.Írjatok erre a címre:damondash87@gmail.com vagy ide a blogra.Jah,szerintem tuti jó órák,és nagyon szépek.Én imádom őket. :-) További szép hétvégét kívánok Mindenkinek.

flippant 2012.09.25. 20:40:46

Van e valahol használati útmutató az órához (Licinus Gun)? Kezelés, beállítás, stb.
Ha igen, hol?

Moti 2012.09.30. 17:37:11

Megjött a Königswerk Argos Diamanten Gun. Használom egy pár napja (kb egy hete),a benyomások: igényes dobozka,garanciakártyával.Ez jó,viszont hiányolom a hazai kereskedő címét-telefonszámát,ugyanis csak a német úr adatai vannak rajta. Az óra nagyon szép,szebb mint a netes képeken. a segédszámlapok működnek szépen,egyszerűen beállítható.A lünetta nem forog (írták előtte is hogy nem mozog-nem is lényeg.). Ami külön remek,hogy a mutatók (a kicsi és a nagy) sötétben vílágítanak,méghozzá egy éjfél körüli villanyoltást alapul véve még hajnali 5 körül leolvashatók(a bratyó Promastere nem bírja ennyi ideig...!) . Hátrány: amikor megjött jó hogy ránéztem a hátlapra,mert két ujjal csavarható volt,valószínűleg hanyag szerelés miatt. Elvittem óráshoz,egy százasért meghúzta és kivett egy szemet a láncból. Összbenyomásom szerint remek kis óra lesz. :)

AGSheppard 2012.10.03. 12:18:08

Itt vagyok meg en is es folyamatosan racsekkolok a blogra. Nem azert nem irtam, vagy nem kuldtem kepeket, beszamolot, mert eltuntem, hanem, mert kozben erdekesen alakulnak a dolgok es a vegkifejletre varok. Kozben csak ugy megsugom, hogy a "fikazo blogbejegyzest" toroltettem, szoval az sem kelti tobbet az orak rossz hiret. ;)

AGSheppard 2012.10.03. 12:19:37

@Vesalius: Ezt meg tudom erositeni. Nalam is jart mar az a tipus es annak is femszaga volt.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.10.04. 15:56:31

@AGSheppard: Csakugyan törölték. :) Ideje volt. Ez a fémszag izgalmas. Valamit erősen elronthattak az ötvözésnél, vagy a szerelésnél. Ha járhatnék a gyárban, rájönnék, ugyanis tudom, hogy miről van szó és engem erősen zavarna.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.10.04. 15:58:15

@Damon87: Azt hiszem, két év garanciát kaptál az órádra, ha a GVMW kft-től vetted. Szerintem a hólyagosodó szíj miatt fordulj az eladóhoz. valószínűleg nem volt eléggé megtisztítva az alapfém, amikor felvitték rá a bevonatot és alatta beindult a korrózió.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.10.04. 15:59:19

@flippant: Úgy tudom, egyik órához sincs kezelési útmutató. Ha megírod, hogy mit szeretnél tudni, akkor érdemben válaszolok rá.

AGSheppard 2012.10.05. 17:21:37

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: Viszonylag siman ment az ugy, de meglepett, hogy az illeto (nevezuk moderatornak) mennyire nem volt partatlan az uggyel kapcsolatban. Egy ilyen embert en biztos nem engednek ilyen pozicioba.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.10.06. 20:29:36

@AGSheppard: Pártatlan moderátor? Az olyasmi, mint a független politikus a választási szezonban. Egyik sem létezik, mint a fehér holló. :)

Damon87 2012.10.18. 08:44:15

Üdvözöllek Dörmögő Dömötör,és a többi kedves olvasót is.Köszönöm a válaszodat,én is valami ilyesmire gondoltam.Igen,a GVMW Kft-től vásároltam az órát.Már két levélben is megkerestem Fogarasi Urat a problémámmal,de választ ez idáig még nem kaptam.Várok még türelemmel,és hátha reagál.Jah,a politikus duma jó volt. :-) Én még tudnám ragozni,de inkább nem itt,és nem most... :-) További szép napot kívánok mindenkinek.Olvasgatom tovább az oldalt.Ja igen,még egy kérdés.Mostanában miért ilyen gyér a kínálat Istvánnál?Régebben sokkal több modell volt a kínálatában.Tudsz esetleg valamit?

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.10.18. 19:30:56

@Damon87: Szia! Köszönöm a szivélyes üdvözlésed a többiek nevében is.
Légy még egy kicsit türelemmel. Nem jellemző Fogarasi úrra, hogy nem foglalkozik az ügyfeleivel. Talán sok a dolga, vagy éppen nincs cseremodellje, vagy valami ilyesmire tippelek.
A politikát itt tényleg ne ragozzuk. Van elég polidili fórum, s nálam is nagy a kísértés, hogy politikai témában is kifejtsem a véleményem, de inkább maradok a baráti közösségnél. Annak nincs vérnyomás emelő hatása. :)
Sajnos nem tudok arra válaszolni, hogy miért van most lényegesen kevesebb modellje a GVMW kft-nek, mint korábban, amikor bőséges volt a kínálat.

PéterSopron 2012.10.26. 19:57:07

@PéterSopron: Az óra a mai napig megbízhatóan, pontosan működik, egyedüli probléma az, hogy ha nagy melegben hordom és megizzad a kezem, akkor bepárásodik. A szíj, és a csatok is jól funkcionálnak.

Betti12102011 2012.10.28. 20:21:42

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! 2011.10.12.-kor vásároltam egy karórát a Gvmw kft.től a teszveszen keresztül, két év jótálás van rá elvileg. A lényeg hogy az óraállító csavar beletőrt :( ezt szeretném megjavíttatni a céggel. Szerintetek hogy lehetséges ez??? Előre is köszönöm a válaszokat!

Philon (törölt) 2012.10.31. 13:41:12

Üdvözletem!
Tudnátok nekem egy rövidke tájékoztatást adni erről a típusról: Königswerk Licinius GUN?
Tapasztalat?

Előre is köszönöm!

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.11.06. 19:40:53

@PéterSopron: Üdv Péter! Melyik modellről írsz? Az ebben a bejegyzésben látható pilótaóra vízmentes 30 méterig, tehát nem volna szabad bepárásodnia viseléskor!

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.11.06. 22:47:08

@Betti12102011: Szia! Szerintem vedd fel a kapcsolatot a GVMW kft. képviselőjével. Az e-mail címe és a telefonos elérhetősége bizonyára ismert előtted.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.11.06. 22:50:01

@Philon: Szia! Ilyen órám nincs, úgyhogy tapasztalatot nem tudok megosztani veled. Úgy vélem pontos és megbízható szerkezet, mint a többi Königswerk karóra. Talán akad valaki, akinek ilyen órája van és bővebben ír neked.

PéterSopron 2012.11.12. 10:26:24

Üdv Dömötör! A Königswerk Argos Diamanten típusú óráról írok. A párásodás továbbra is fennáll.

injuhasz 2012.11.13. 13:56:32

Üdv mindenkinek! A napokban jogot formáltam arra, hogy tulajdonosa legyek két Königswerk órának is. Mindkettőt az ismert aukciós oldalon, licitálással sikerült megvenni. Az egyik egy Lucinius GUN (fekete számlapos változat) a másik egy Argos Diamanten (fehér számlapos változat)
Holnap délelőtt fogok személyesen találkozni Fogarasi úrral és megnézni az órákat. Az eladóról eddig csak pozitívan tudok nyilatkozni, közöltem vele, hogy többek között innen is tájékozódva, tisztában vagyok az órák származásával, ezzel bajom nincs, de szeretném a tényleges vásárlás előtt megvizsgálni az órákat. Ebbe korrekt módon bele is ment. Remélem, nem fogok csalódni az órák minőségében és holnap ilyenkorra már boldog tulajdonosa leszek egy két darabos Königswek kollekciónak.
Pár szót még a hozzászólások eddigi témájához. Én nem vettem észre manipulációt a licitálás alatt, bár korábban felfigyeltem, hogy amíg a licitek alacsonyak, addig többnyire 2-3 felhasználó tartja a liciteket, ez kicsit gyanús volt, de a mostani licitálásaim alkalmával ilyet nem tapasztaltam. Azt is el tudom képzelni, hogy vannak, akik direkt figyelik ezeket az aukciókat és egy 3-5 ezer forintos rögzített licittel licitálnak minden alkalommal, a "hullásra" spekulálva, hiszen átlagos esetben 5 és 12 ezer forint környékén vannak az utolsó licitek.
Én mindkét órát 10 ezer ft alatti összeggel ütöttem le, a Lucinius 9000Ft-on az Argos 8001fT-on zárult, de például az Argos esetében figyeltem egy korábbi és egy későbbi licitet is és az egyik 7000, a másik 6400Ft-on zárult.

Pár szót még arról, hogy miért is a Königswerk márkát választottam. Elöljáróban csak annyit, hogy ismertem már korábban is a Kínai órákat, de azok Breitling, Patek-Philippe, Omega és egyébb fake, vagy ha úgy jobban tetszik, akkor replika órák voltak. A minőségük ilyen is, olyan is volt de nem tartottam túl jónak ahhoz, hogy pénzt áldozzak rájuk, hozzáteszem a replika voltuk miatt.
Igazán örültem, hogy valakinek eszébe jutott és létrehozott saját márkákat és ezek nevei alatt gyártják, forgalmazzák az órákat, mert így már nem tartom "cikinek" a megvásárlásukat és a hordásukat. Én alapvetően a fémszíjas órákat kedvelem, ezért is választottam ezt a két modellt, ha ezek beválnak, akkor tervezem még legalább egy ezüst és egy arany színű óra vásárlását is. Ami Dömötör úr birtokában van, az az ominózus első órája, ami ennél a bejegyzésnél is látható, na az nagyon tetszik. Jómagam, bár eddig tetszettek a szép karórák, nem nagyon foglalkoztam velük, eddig mindennapos használati tárgyként tekintettem az óráimra és e ként is hordtam őket. Gyakorlatilag a nap minden pillanatában volt rajtam karóra és csak akkor vettem le ha valamiben akadályozott, vagy épp fürödtem. De például strandon mindig rajtam szokott lenni. Eddig a Lorus márkát preferáltam, az első Lorusomat 2002 év elején vettem Hollandiában valami 120 guldenbe került, ez egy V657-X007, fehér számlapos Titanium Chonograph amit ma inkább már csak unisex méretű órának neveznének, koronával együtt csak 40mm-es. Én nagyon szerettem, de sajnos "széthordtam"... annyi negatívumot tudok róla elmondani, hogy a csatja semmilyen biztosítással nem rendelkezett, ezért igen könnyen kinyílt, de a mai napig egy nagyon pontos, és jó óra, csak eléggé viseltes. Tavaly, április környékén megvettem az utódját, egy szintén Lorus RH303CX9, szintén fehér számlapos, és szintén Chonograph szerkezetű órát, ami már egy kicsit nagyobb, koronával együtt 42mm-es házban van, és az elődjével ellentétben ami matt ezüst, ez polírozott (és szerintem krómozott is) fényes. DE! Ez már régen nem az a minőség amit az elődje produkált! Első pillanattól kezdve csinált olyanokat, hogy ha véletlenül leejtettem akkor hajlamos volt pár napon belül 20-25 percet is sietni, vagy egyszerre többet léptetni a dátum kijelzőjén, az első strandolásaim után meglepve vettem észre, hogy beázik, amin a helyi órás mester is meglepődött... és ez azóta is fen áll, a számlapjának szegélye a naptól-e vagy a beázástól enyhén bronzosan elszíneződött... szóval egy kalap... az! Hozzáteszem hogy a két Königswerk nem került annyiba mint ez a pocsék minőségű Lorus! Na, egyenlőre ennyit. Bocsánat ha kissé terjengősre sikerült ez a komment. Ha meglesznek az órák akkor szívesen írok róluk ha van rá érdeklődés.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.11.20. 16:43:10

@PéterSopron: Nagyon sajnálom, de akkor ez azt jelenti, hogy az óra tömítése hibás. Beszéld meg az eladóval, vagy próbálkozz órásnál tömítéscserével, de ekkor elveszíted a garanciát. Utóbbi esetben attól tartok még, hogy nem lesz neki megfelelő méretű és anyagú tömítése. Egy svájci órámmal ugyanez történt. A tömítés és az új korona többe került volna, mint egy új óra, úgyhogy inkább letettem, nem viselem.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.11.20. 16:51:31

@injuhasz: Szia! Nagyon szép, tartalmas bejegyzést írtál. Örülök, hogy megtaláltad a klubunkat és érezd magad jól nálunk. Ha lesz majd tapasztalatod az új óráiddal, akkor írd meg nekünk. A magam részéről remélem, hogy nem fogsz csalódni.
A képen látható pilótaórám csakugyan nagyon dekoratív darab és elsőre mindenki valami méregdrága Rolex modellnek nézi, pedig nem ... :) Változatlanul nagyon pontos és még mindig karcmentes az üveg és az óratest is, holott majdnem állandóan ez van a csuklómon.
Szerintem divatcikk kategória, s árában kapható, egyszóval jó vétel.
Viseld egészséggel az óráidat!

dealer79 2012.11.22. 18:12:55

Sziasztok! Én vagyok a legeslegújabb tag!!! Ma vettem át életem első Königswerk karóráját. A profilképem is Ő lett. Most nincs több időm, de fogok visszajönni és olvasgatni, írogatni itt!
Üdvözöllek Benneteket! Szép estét Mindenkinek!

flippant 2012.11.24. 13:33:32

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: THX. Látom, már van fenn a blogon hasonló cikk, ábra. Időközben sikerült rájönnöm a kezelésre saját tapasztalatok alapján.

Jozso40 2012.11.27. 19:19:19

Sziasztok!

Ma vettem Fogarasi úrtól egy Königswerk Portunus GUN órát!
A beüzemeléséhez szeretnék segítséget kérni tőletek!
Ugyanis soha nem volt még hasonló órám, és nem szeretném elrontani!
Még azt sem tudom, hogyan kell elindítani!
Gyanús, hogy a korona alatt van egy műanyag pöcök, amit kivéve be lehet tolni a koronát ütközésig, s akkor elindul az óra!
De nem vagyok biztos benne, s ezért inkább megkérdezem...:)
Ha valakinek van itt hasonló órája, ossza meg velem a tapasztalatait, hogy vált be neki, és mire kell figyelni az óra használatakor!

Damon87 2012.11.29. 12:37:30

Sziasztok.Szerencsére sikerült kicserélni az óra szíjat,kaptam egy újat.Remélem ezzel nem lesz gond.Ezeket az órákat hogy kell tisztítani,illetve mivel?Nem szeretném ha évente szíjat kéne cserélnem....Köszönöm a választ.

injuhasz 2012.11.30. 11:00:20

Időközben nem is kétszeres hanem háromszoros Königswerk tulajdonos lettem! :-)
A fentebb említett Lucinius GUN és Argos Diamanten mellé egy arany színű Plutos Diamnten is hozzám került.
Pár szóban leírnám az első tapasztalataimat. Mindenek előtt az eladó. Fogarasi úr egy korrekt eladó, kaptam garancia jegyet az órákhoz, és teljesen rugalmasan tudtuk lebonyolítani az adásvételt.
Az órákról általában: Mindhárom órára jellemző, hogy kissé elnagyolt kivitelezésűek. Mindhárom óra szerkezete kissé el van csúszva a korona irányába és nem középen van a házban, szintén mindre jellemző, hogy a mutatók pontatlanul állnak és nem a jelzésekre ugranak, pláne segédszámlapok jellemző ez. A fém szíjak viszonylag nehezen szerelhetőek, pláne az Argos és a Plutos esetében és a csatok is darabosan, akadósan járnak. A szerkezet mindhárom óra esetében pontos, az elmúlt 3 hét alatt nem tapasztaltam 1 másodpercet meghaladó eltérést. (kisebbet meg nincs módomban mérni...)

A Lucinius GUN: ez egy meglehetősen robusztusan kinéző óra, hasonló robusztusságot sugall a súlya is. Főleg farmer+póló ruházathoz illik, de állandó viselésre nem alkalmas. Főleg a koronát fedő csavaros kupak igencsak zavaró! Nagyon kényelmetlenül tudja nyomni a kézfejet. Az óra kicsit fura koncepcióval készült... sem az óralapon, sem a mutatókon, kivéve a másodperc mutató hegyét, nincs fluoreszkáló bevonat. Tehát sötétben csak egy ugráló pöttyöt lehet látni és ennek semmilyen informatív jellege nincs! A fekete számlapon egyébként minden jelölés és segédszámlap fehér, felül a hét napjai, alul a dátum, balra egy 24 órás információt mutatnak a piros, szögletes mutatók. A segédszámlapokat sötéten csillogó vékony keret szegélyezi, és a korona irányában egy Königswerk logó van. Az óra mutatói egyébként szintén szögletesek és fehérek, kivéve a másodperc mutatót, ami vékony, piros, dárda formájú. A számlapot körben a házhoz tartozóan, fehér Tachymeter skála szegélyezi, ami a házba körbe is bele van vésve. Egyébként ilyen jellegű funkciót nem tud a szerkezet. A szíj lehetne kissé szélesebb, de összességében egyben van az óra. A hátlapja nem csavaros, hanem pattintva van, ez némileg kétségeket ébreszt a vízállóságot illetően, de majd kiderül. (érdekes, de a vízállóságot illetően semmilyen jelölés nincs az órán...)

Az Argos: Ez egy mutatós darab! ...mármint esztétikailag is mutatós...
Ez nem a hirdetésben szereplő óra lett, ott egy napszak jelző segédszámlapos modell volt, de végül egy 24 órás segédszámlapos változat lett. Ennek én még örülök is... :-)
A számlapon lévő gyémántok tényleg nagyon picikék, szerintem nem is többek, mint értéktelen gyémántszilánkok műgyantába foglalva és így formára csiszolva. Ránézésre ez az óra egy elegáns, minőségi darab benyomását kelti. Főleg a csillogóan fényes bevonata miatt és a sötéten csillogó szín a fehér számlappal nagyon elegáns. Félig meddig alakalmi öltözethez, de egy egyszerű farmeros viselethez is hordható, állandó viseletre is alkalmas. A mérete és a súlya sem kényelmetlen, de határozott jelenlétét érezni lehet minden pillanatban. A számlapján, -a Luciniushoz hasonlóan- felül a hét napjait mutató, alul a dátumot mutató, balra egy 24 órás segédszámlap található a ház és a szíj színéhez illeszkedő, csillogó vékony kerettel, a koronánál egy Königswerk logó található. A mutatók, egy vékony szegélyt kivéve, fluoreszkáló bevonat borítja, ami hosszan képes fényt kibocsájtani egy normális megvilágítás után is. Viszont a számlapon nincs Fluoreszkáló jelzés, ezért sötétben csak tippelni lehet az időt, de ez szerintem jól is van így. A segédszámlapok nehezen leolvashatóak és időnként a mutatók is takarják azokat. Azért, ha nagyon akarjuk akkor le lehet olvasni. A házhoz tartozóan és a számlapon is az elforgatható lünettákra jellemző logarléc minta van, de a lünetta nem elforgatható! A hátlap itt menetes, de ezen sincs jelzés a vízállóságot illetően. A szíj szélességének aránya jól illeszkedik a ház méretéhez és ránézve minőségi benyomást kelt, kevésbé lötyögős mint a Lucinius megoldása, de idővel kiderül, hogy mit bír majd.

A Plutos: Ez az óra szinte pontosan megegyezik az Argossal, annyi kivétellel, hogy a ház és a szíj csillogó arany színben pompázik, a számlap pasztell, a házhoz tartozó szegély kissé élénkebb, de nem rikító sárga színű. Nagyon elegáns összképet mutat. A számlap felépítésében is némileg másabb mint az Argoszé, itt a koronánál a 24 órás, itt is lent a dátum és balra a hét napjait mutató de nem kerek, hanem legyező alakú segédszámlap található, vékony aranyszínű mutatókkal és kerettel. Fent, középen van a Königsverk logó ami szintén arany színben pompázik. Egyéb dolgokban pontosan megegyezik az Argos felépítésével és méreteivel. Kifejezetten öltönyös óra, csak alkalmi ruhával nem disszonáns, de egy szép inghez, zakóhoz kifejezetten jól illik. Nagyon exkluzív ahogy ki-ki villan az ing, vagy a zakó alól.

Összességében: Ezek az órák egyértelműen divat órák, sem többek, sem kevesebbek! Jól tudnak kinézni, és arra is valók, hogy kiegészítőnek viseljük. Az árat illetően (nekem a 3 óra 23500Ft-ba került!) egészen jó ár-érték arányban van, de botorság többet várni tőlük mint amit nyújtani tudnak. Én a Lucinius GUN-t most már nem venném meg, mert nagyon zavar a kézfejemet nyomó korona kupak. Lehet, hogy meg is próbálom eladni majd a vaterán, de ezt még nem döntöttem el, vagy elajándékozom... majd kiderül, de az Argos és Plutos kifejezetten tetszik és nincs kizárva, hogy nem gyarapodik a kollekció egy ezüst színű, esetleg színes számlapos darabbal, de biztosan nem a Luciniushoz hasonló bumpszli kivitelben... :-)

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.12.22. 20:18:39

@injuhasz: Köszönjük a részletes leírást és értékelést. Ezzel pedig nagyon egyet tudok érteni:

"Összességében: Ezek az órák egyértelműen divat órák, sem többek, sem kevesebbek! Jól tudnak kinézni, és arra is valók, hogy kiegészítőnek viseljük."

Órabolond 2013.01.14. 19:02:34

Sziasztok új tag vagyok. A közelmúltban vásároltam a vaterán egy Königswerk Kelsos Back típusú quartz órát. Az óra ismertetőjében 5 ATM vízállóság volt írva, viszont az órán sehol sem jelölik, hogy vízálló lenne. Szerintetek meg lehet bízni az ismertetőben és vízbe lehet menni vele? Azt tudom,hogy mi az 5ATM, de azt nem, hogy ez az óra tudja-e. Egyébként rendkívül pontos és szépen kivitelezett jószág. Néhány heti ismeretség után úgy érzem jó lóra tettem vele.

Órabolond 2013.01.14. 19:04:23

Ja, és ugyanezt az órát láttam egy német aukciós oldalon,ott csak cseppállónak írták. Hol lehet az igazság?

Manósityak 2013.01.15. 15:36:49

Elnézést kérek mindenkitől, de egyenlőre csupán tanácsért fordulok Hozzátok (Bár páromat megleptem karácsonyra egy Königswerk Licinius Braun meseszép órával).

Van egy Jacques Lemans szívem csücske, pénteken lett benne elem cserélve.
Előtte jó darabig nem volt használva, és 4 nap alatt 35 perc késést össze szedett. Szíven ütött, mert a leg alapabb órám is relatíve pontos, így Tőle kiváltképp ezt várnám.

Mit gondoltok, mi lehet az oka.
Nyilván számításba veszem, hogy esetleg az elemmel van gond (Bár előttem bontották ki orig csomagból), de ha még sem ez a baj, akkor vajon mi, és az mennyire költséges?

Nagyon szépen köszönöm, ha tudtok segíteni:

Ági

Manósityak 2013.01.16. 11:24:09

Most pontosan megfigyeltem, 12 óra alatt 51 percet késik :(

Holnap tudok eljutni az óráshoz, aki az elemet cserélte, kíváncsi vagyok az eredményre...

Manósityak 2013.01.19. 22:15:19

... Azt mondta, vagy piszkos (kitisztította), vagy hatalmas ütés érte, és megsérült a szerkezet.
Nem tudok sérülésről, a tisztítástól jobb lett, de most is késik, igaz már "csak" 6-7 percet 12 óra alatt...
Javítás: minimum 8 600 pénz.

gintome 2013.01.23. 19:47:32

Sziasztok! Én is gondolkodom egy Königswerk Plutos Diamanten óra megvásárlásán. De nem találtam semmilyen adatot arról, hogy pl vízálló-e, és nem volt még soha felhúzhatós karórám, ezért a kérdésem még az lenne, hogy mennyi időt bír ki egy felhúzással. A választ előre is köszönöm!

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.02.18. 20:29:30

@Órabolond: Hmmm, azt hidd el, amit a GVMW kft hirdet. Ha vízállónak írja, akkor vízálló. A cseppálló óráit is cseppállónak jelöli, ahogy illik.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.02.18. 20:30:31

@Manósityak: Megjártad, de kitől vetted az órádat? Ha gondod van vele, két év garanciát kaptál a GVMW kft-től. Miért nem élsz vele?

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.02.18. 20:33:29

@gintome: Az említett óra kvarcszerkezetű és garantáltan vízálló. :) Valamit benéztél, de nagyon! Az óra pontossága vetekszik a svájci órákéval.

órabolond 2013.02.19. 11:04:16

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: Hát igen, a vízállóság!Az említett óráról és szinte az összes königswerk, gvmv kollekcióról azt mondta a forgalmazó, hogy vízbe ne menjünk velük. Sokszor "vízállónak" jelölik a valóságban csupán cseppálló órákat is. Tehát egy tanács (nem tőlem):az órákban ne ússzunk, de kezet azért moshatunk bennük. A kérdésem egyébként kifejezetten a Königswerk Kelsosra vonatkozott, amelynél a forgalmazó nagy piros betűkkel 5 ATM vízállóságot adott meg, holott nyugati aukciós oldalon csak cseppállónak volt hirdetve. F.Úr egyébként,hiszen közben megkerestem őt ezügyben, azt mondta, elnézés kér és javítani fogja a téves megjelölést. Szóval Dörmögő professzor mégiscsak érdemes néha utánanézni a dolgoknak:)

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.02.20. 15:15:23

@órabolond: A GVMW kft. hirdetései között egyaránt előfordul 3, ill. 5 atm vízállónak jelzett óra és cseppállónak jelzett modelleket is láttam. Nyilván az előző bírja az uszodát, a cseppálló nem. Eddig csak olyan órákat vettem, amelyek 5 atm. vízállóságúak. Még egyikbe sem ment bele a víz, s nem volt okom - most sincs -, hogy kétsége vonjam a GVMW kft. által megadott vízállóságot, jólehet, olyan modellem, amilyenről beszéltél, nincsen. Jól tetted, hogy utána jártál.

Az olyan állítás, hogy ezekkel az órákkal ne menjünk uszodába, stb. nem helytálló, mert modellje válogatja, hogy milyen vízállósági fokozatra készítik azokat.

A vaterás hirdetés szó szerinti idézetét törlöm. Jól ismert, egyenszöveg.

injuhasz 2013.02.26. 10:06:15

@órabolond:
Én eddig a Lucinius GUN órámat próbáltam és csak sima üldögélős gyógymedencében, jelentem azt simán bírja! (a LORUS órám meg ott simán beázott...)
Egy jó ideje az ARGOS-t használom napi használatra és a bevonat, a csillogó feketés bevonat az óra ház kiálló részeiről elkezdett lekopni, de ez inkább patinás kinézetet kölcsönöz... mindenesetre nem reklamálok, az Lucinius korona-kupak tartó menetes rész levált az óra házáról, most ezt próbálom reklamálni.

Ngaben1 2013.02.26. 14:29:03

sziasztok!Szerintetek hol tudnék beszerezni itthon _
Graf von Monte Tourbillon IV,V,VI órákat?

injuhasz 2013.02.28. 19:03:52

@Ngaben1:
Keresd a Vaterán a Konigszeit nevű felhasználót, Ő a márka hazai forgalmazója.

Wolf69 (törölt) 2013.03.10. 16:45:35

Sziasztok!
Segítségeteket kérném. Tavaly júniusban vettem egy Graf von Monte Wehro Las Vegas típusú órát a Tesz Veszen, és 1pár napja állandóan leáll.Szeretném elérni az eladót (Konigszeit nevű felhasználót)de nincs meg a telefonszáma.Az aukciós oldal csak bizonyos ideig tárolja a saját üzeneteket és ott már nincs az elérhetősége meg.Ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném!

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.03.15. 19:10:59

@Wolf69: Szia! A Vaterán megtalálod Königszeit óráit és van lehetőséged a számára üzenetet küldeni, ha még tagja vagy a Vaterának. Válassz ki egy órát és az óra fotója alatt a "Kérdezzen az eladótól" menüt használd.

Wolf69 (törölt) 2013.03.16. 14:38:58

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör:
Köszi. Már megoldódott.Megtaláltam az e-mail címét.

Ezüst Leon 2013.06.10. 14:25:49

Szia mindenkinek!
Én is vettem magamnak egy Licinius Gun karórát. Remek, hajszálpontos a szerkezete, igaz csak kezet mostam benne, de a vízállóságára sem lehet panaszom. Ami negatívum lett nekem, hogy egy kéztörlés alkalmával leesett az óraüveg, tanácstalan vagyok miért vagy hogyan. Megtaláltam mellette a kör alakú ragasztást is a földön. F. úrral felvettem a kapcsolatot, kért, hogy küldjem el az órát neki, megvizsgálják. Tegnap postáztam el.

Ezüst Leon 2013.06.13. 08:22:51

Egyébként ez a Königswerk Pilot Diamond Professionell Gold igen gyönyörű óra. Nem bánnám, ha még be lehetne szerezni, de ahogy nézem már nincs forgalomban. :(

Dalesz 2013.09.09. 14:52:34

Sziasztok!
Most találtam ide, mert nekem is van egy Königswerk-em, amit nagyon szeretek! Az enyém Pilot diamond zöld. Amikor vettem, csak ez a szín volt. Jobban szerettem volna fehéret, de azóta már megszerettem!Én amióta megvettem (szerintem már legalább három éve)sosem veszem le. Ebben fürdök, ebben úszom mindent ebben csinálok és kopogjam le, semmi baja. Ráadásul halál pontos!
Volna viszont egy kérdésem. Tudna-e abban valaki segíteni, hogy egyszer elcsúsztam és az óracsat biztonsági patentje (remélem érthetően írtam) csúnyán megkarmolódott, hogy hol, vagy hogyan tudnék egy ilyet szerezni hozzá?

cseri98 2013.11.07. 18:36:47

@Ezüst Leon: Szia Leon

Nekem is van pár GVMW órám. Szeretném elérni
Fogarasi urat akitől vettem őket,(nem reklamálás miatt), de nem tudom. Amit írtál F. úr ként
ha Ő az kérlek add meg vmilyen elérhetőségét.
Vagy ha más esetleg tudna segíteni, hogy manapság hogy tudnám Fogarasi urat elérni nagyon megköszönném.
Üdv mindenkinek

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.11.11. 20:57:03

@Ezüst Leon: Szerintem az egyik legszebb Königswerk modell és kifogástalanul pontos. Nálam már a harmadik éve ketyeg ugyanazzal az elemmel.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.11.11. 20:58:47

@Dalesz: Azt tanácsolom, hogy a Vaterán keresd meg Königszeitet. Írd meg neki a problémádat. Ha valaki, akkor ő tud segíteni.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.11.11. 20:59:33

@cseri98: Neked is azt tudom írni, amit Dalesznak. Fordulj a Vaterán Königszeithez.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2014.07.07. 11:53:05

@László K György: Szerintem kétszer is meggondolhatnád, hogy mit írsz le! Semmi közöm Königszeit/Fogarasi úrhoz és az órái forgalmazásához! Szeretném, ha ezt megértenéd szép szóból. Elvárom, hogy bocsánatot kérj tőlem!

Azok az órák, melyeket tőle vásároltam, mind a mai napig kifogástalanul működnek. Se kopás, se karcolás. A kvarcórákat utánállítani sem kellett. Az automatákat igen, de azoktól a szerkezetektől nem is várható el ennyi pénzért kvarcóra pontosság. Az elemek még eredetiek, az automata szerkezeteknek semmi hibája nincsen.
Elhiszem, hogy dühös vagy, de a gondjaidat azzal rendezd, akitől órát vásároltál.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2014.08.01. 13:46:32

@porter01: Kissé mellényúltál. Neked is azt írom, amit fentebb másnak:

"Szerintem kétszer is meggondolhatnád, hogy mit írsz le! Semmi közöm Königszeit/Fogarasi úrhoz és az órái forgalmazásához! Szeretném, ha ezt megértenéd szép szóból. Elvárom, hogy bocsánatot kérj tőlem!"

Remélem, olvasni még tudsz!

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2014.08.04. 09:41:19

@László K György: @porter01:

Látom, hogy vádaskodni azt tudtok, de nincs bennetek annyi becsület, hogy a tévedéseteket belátva elnézést kérjetek.

Semmi vész, legközelebb repültök innen, hogy a lábatok se éri a földet!

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2014.08.12. 08:05:45

@porter01: Az ügyeidet azzal intézd, akivel üzletet kötöttél! Rágalmazásnak ezen a blogon helye nincsen, s mint mondottam volt, repülsz.
süti beállítások módosítása