HTML

Graf von Monte Wehro - Königswerk Óraklub

Ez a blog egy klub, ahová azokat várom, akik Königswerk, vagy Graf von Monte Wehro órát, órákat vásároltak, viselik és szeretik ezeket az órákat. Afféle márkaklubnak szántam, ahová természetesen azok is csatlakozhatnak, akik másféle órákat kedvelnek, hiszen van közös, mégpedig az órák szeretete. Úgy vélem, nagyon sokféle érdekes dologról írhatunk, megoszthatjuk a tapasztalatainkat egymással.

Friss topikok

  • Dörmögő_Dömötör: @kakaszem: Szia! Sosem volt reklám a blog. Szerettem volna egy klubot összehozni. Ma már nincs is ... (2016.07.22. 15:57) Mennyit is ér egy Königswerk óra?
  • Dörmögő_Dömötör: @kakaszem: Nincs az órákban sem a Made in Germany, sem a Made in China felirat sehol, pedig minden... (2016.07.22. 15:53) Königswerk és Graf von Monte Wehro
  • Dörmögő_Dömötör: @porter01: Az ügyeidet azzal intézd, akivel üzletet kötöttél! Rágalmazásnak ezen a blogon helye ni... (2014.08.12. 08:05) Königswerk - A pontos óra a jó óra
  • Dörmögő_Dömötör: @Kertesi: Szia! Sajna, elég régen volt, hogy beléptem ide. Amióta Königszeit/Fogarasi úr kevésbé a... (2014.07.07. 11:42) Monte Wehro Director of Time
  • Dörmögő_Dömötör: Pff neki! Miről beszéltek? Königszeit elérhetetlen? (2014.04.21. 20:36) Egy elveszett levél

Linkblog

Monte Wehro Director of Time

2011.01.15. 12:33 Dörmögő_Dömötör

Itt van egy szép, automata modell az óráim közül, a Director of Time. Ez is sokfunkciós óra, díszes számlappal. Igen gondosan ki van dolgozva, s a pontossága nagyon is jó. Később többet írok róla, de most arra törekedtem, hogy itt legyenek a kis közösségünk órái. :)

17 komment

Címkék: óra time automata monte director karóra wehro

A bejegyzés trackback címe:

https://montewehro.blog.hu/api/trackback/id/tr422585419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sebestyenrobi 2011.07.27. 18:08:02

Sziasztok!
Ma egy Graf von Monte Wehro Xantos karóra tulajdonosa lettem. Az óra piros színű, szép kidolgozású, szerintem nagyon jól néz ki.
Van azonban egy problémám vele, nem tudom felhúzni. Felhúzni elvileg a jobb oldalon található koronával kell, amit az óramutató járásával megegyező irányba kell tekerni. Ezzel próbálkoztam, ám semmi reakció, az óra nem jár. Kérlek segítsetek!!
Köszi: Robi

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2011.07.28. 11:16:55

Szia Robi!

Csak azt tudom tanácsolni, hogy fordulj az eladóhoz, akitől az órát vetted. A Xantos automata szerkezetű, tehát néhány tekerés szükséges a koronán és járnia kell, mi több, mozgatásra is el kell indulnia. Ha a GWMV kft-től vetted, akkor megoldják a problémádat.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.02.11. 16:15:58

@Profuchail: Ez egy ugyanolyan karóra, mint amiről ebben a bejegyzésben írtam. :)

Profuchail 2012.02.11. 16:22:15

:) pontosan ezért linkeltem ide ! azt reméltem hasznosnak fogja találni az akinek tetszik ez az óra . 5000 ft ért lehetett megvásárolni , szerintem ennyit megér . Nem értem , hogy mire gondolhattál...

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.02.11. 16:30:27

Igen, használt óra volt. Jól járt vele, aki ennyiért megvette.

Kertesi 2012.08.16. 10:50:58

Üdv!
Pár napja én is egy Graf von Monte Wehro Le Havre (barna) óra boldogtalan tulajdonosa vagyok. Az óra gyönyörű, de pontatlan és időnként megáll. Pillanatnyilag reggel óta 20 percet késik és még csak 11 óra van. Hiába húzom fel kézzel, akkor is képes produkálni a hibát, nem az automata felhúzó szerkezettel lehet gond. Azt sem értem, ha felhúzom az órát, húzhatom bármeddig, nem áll meg. Emlékeim szerint a régi felhúzós óráim felhúzói mind megálltak, amikor a rugót teljesen felhúztam, ez meg megy ameddig türelemmel bírom.
Olvastam a blogodat mielőtt licitáltam az órára (ezért mertem belevágni), de úgy látszik a szerencsém a szokásos, megint sikerült egy, vagy az egyetlen rosszat kifognom. Az eladó kicseréli ha visszajön külföldről, de akkor is elszomorító. Nem tudom merjek még egy mechanikus óraszerkezettel megáldott órát választani, vagy maradjak a inkább quartz vezérlésű óraszerkezetnél?

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.08.16. 18:04:07

@Kertesi: Szia! Sajnálom, hogy sikerült egy hibás órát kifognod. Mivel két éves a garancia, biztosan kicseréli az eladó.
Az automata órák szerkezete olyan, hogy amikor optimálisan megfeszített a rugómotor, egy ügyes kis kapcsoló nem engedi tovább feszíteni, kioldja az inga - rugómotor kapcsolatot. A felhúzást szolgáló inga természetesen tovább leng, azt nem akasztja meg semmi. Amikor kézzel húzod, ugyanez történik. Jól megfeszített rugónál kiold a kapcsoló, te pedig addig tekered, ameddig akarod, nem történik semmi. Azt tanácsolom, hogy kézzel a szokásos módon oda - vissza tekergetve kb. 24 tekerés után hagyd abba.
A megfizethető árú mechanikus órák soha nem lesznek olyan pontosak, mint a kvarcszerkezetek. Bőven van bennük csúszó, kopó alkatrész, kiegyensúlyozatlanság, ami járáshibát okoz. Ezeknek a típusoknak egy kis bejáratás is kell, hogy az érintkező, kapcsolódó alkatrészek szépen összecsiszolódjanak. Ha ez rendben van, akkor kb. ötévente egyszer szükséges, hogy órás szétszedje, megtisztítsa, megolajozza, mert a rubin csapágyakat is kenni kell. Az én automatám kb. 2 hónap után állt be. Ma kb. havonta egyszer elég beigazítani a pontos időhöz.
Az automata karóra szerintem ma divatosabb, mint a kvarc. Azt válaszd, amelyik jobban illik az egyéniségedhez.

Kertesi 2012.08.17. 14:46:29

Szia!
Köszönöm a válaszod. Már felvettem a kapcsolatot az eladóval és ígéretet tett a cserére, Sajnos ez nem kicsi pontatlanság, hanem megbízhatatlanság, bármikor képes leállni a szerkezet, így nem tudható éppen jól jár, vagy sem.
A mechanikus szerkezet nekem is tetszik, nem erre az órára licitáltam, de élőben sokkal jobban tetszett mint a licitált óra és ráfizetve inkább ezt vittem el.
Majd megírom, mi lett a cseréből.

Kertesi 2012.09.01. 09:50:08

Üdv!
Megkaptam végre az új órát. Ez idáig rendben megy, csak kicsit siet. Kedd óta (kb. 4 nap) 3 percet sietett. Ez még elfogadható? Azt írtátok, kell egy kis idő, míg összekopik a szerkezet és csak utána lesz pontos. Ez nagyjából mennyi idő?
Valahogy soknak tartom ezt a pontatlanságot.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.09.06. 14:24:20

@Kertesi: Gratulálok a sikeres cseréhez! A saját két automata órámból kiindulva azt mondhatom, hogy legyél egy kicsit türelmes. Kell annak egy - két hónap is, mire rendesen beáll. A kvarcszerkezetekhez viszonyítva a napi kb. egy perc sietés sok, de most még elmegy. Ha beáll, olyan napi + - 6 másodperc eltérésre számíthatsz, jobb esetben nem lesz ennyi se. A Kapstadt modellem most ott tart, hogy havonta kell beigazítani, mert addigra szed össze kb. egy perc eltérést. A másik automatát kevesebbet viseltem, még nem járódott össze, és őt három - négy naponta be kell igazítani.

Kertesi 2012.11.30. 22:46:22

Nos, azt kell mondanom, hogy csalódás ez az óra. A pontossága messze van a megbízhatótól és a színe is a fémszín felé halad, mivel kopik le a festés, vagy az eloxálás. Így elég ütött-kopottnak tűnik, mivel nem egyenletesen kopik le, hol barna, hol fémszínű. Semmi különös nem történt vele, egyszerűen hordtam. Most már felvenni sincs kedvem az inkább gagyi, mint elegáns kinézete miatt. Ez az óra egy nagy átverés különösen a 99.990 Ft-os "normál" árához képest. Azt m gondoltam, hogy köze nincs az értékének az aukciós oldalakon hirdetett villámárhoz, de reméltem 1-2 évig lehet használni. Úgy tűnik ez csak gyűjteménybe jó, új korában tényleg szép volt, csak nem szabad használni. Többet sosem veszek ilyet! A pár száz forintos reklámórát majdnem két évig tudtam használni, de az árát nézve még ennyit sem feltételeztem volna róla.
Szóval nekem egyértelműen csalódás ez az óra.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.12.22. 20:23:05

@Kertesi: Úgy látom, ez év augusztásban írtad az első bejegyzést nálunk. Három hónap alatt valóban ennyire amortizálódott volna a karórád? Hitetlenkedve olvasom, mert nem tapasztaltam ilyet a saját óráimnál. Olyan modellem, mint a tied, nincs, de elég érdekes a gyorsan elkopó bevonat. Ha így van, akkor valamit nagyon elrontott a gyártó.

Kertesi 2014.04.14. 00:00:42

Üdv!
Visszataláltam erre az oldalra. :)
Amikor elkezdett kopni az óra szinezése, annyira bosszús lettem, hogy látni sem akartam. Így vettem egy egyszerű 2000 Ft-os órát, amit jó ideig hordtam. Annak semmi baja nem volt, pontosan járt, még mutatósnak is lehetett nézni, pedig totál kínai noname volt. Aztán ennek leszakadt a szíja, az óraházról is kopni kezdett a festék, és már nem ért meg anyagilag egy szíjcserét sem a kinézete miatt, így ismét visszatértem a Graf-hoz. Lassan megoldódik a problémám, mert teljes egészében lekopik a barna szín, és sima fémszínű lesz. Sajnos azért elég lassan kopik, még mindig csúnya, de legalább egész pontosan és megbízhatóan jár.
Többet valszeg nem veszek ilyen márkát, de amíg megy, addig hordom. Már gondolkodtam egy fogkrémes "átpolírozáson", hogy végre egyszínű legyen, mert most olyan a szíja, mint egy foltokban pigmenthiányos bőr. :(

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2014.04.21. 20:33:15

@Kertesi: Szia! Akkor ezt megszívtad. :) Azt nem értem, hogy a problémáddal miért nem kerested meg azt, akitől vetted az órát? A garancia a szín/bevonatra is vonatkozik. Egyetlen órámnak nincs ilyen problémája.

Kertesi 2014.04.21. 23:09:14

Szia!
Természetesen próbáltam az eladónál, de azt mondta, a gyártó ilyenre nem ad garanciát, mert erre nincs, különben sem láttak még ilyet.
Felajánlott egy másik órát nagyon kedvezményes áron, de nem volt kedvem többet költeni rá.
Viszont azt meg kell hagyni, egy karcolás nincs az üvegén, pedig néha itt-ott koppan...
Ha érdekel lefotózom, de küldj elérhetőséget, ahová küldhetem a képeket.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2014.07.07. 11:42:35

@Kertesi: Szia! Sajna, elég régen volt, hogy beléptem ide. Amióta Königszeit/Fogarasi úr kevésbé aktív - nem is látom a Vaterán - kevés bejegyzés van.
Nagyon sajnálom, hogy megszívtad. A hiba oka egészen bizonyosan a gyári felületkezelésben van, tehát szerintem a garancia erre is kell, hogy vonatkozzon.
süti beállítások módosítása